به گزارش اکوایران، رهبر امارات متحده عربی روز چهارشنبه پسر ارشد خود را به عنوان ولیعهد ابوظبی و جانشین احتمالی خود به عنوان رئیس دومین اقتصاد بزرگ عربی معرفی کرد.

خبرگزاری دولتی امارات گزارش داد، شیخ محمد بن زاید آل نهیان (MBZ)، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، شیخ خالد بن محمد را به عنوان ولیعهد این امارت معرفی کرد.

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، این اقدام 10 ماه پس از آن صورت می گیرد که محمد بن زاید پس از مرگ برادرش، شیخ خلیفه رئیس این کشور خلیج فارس شد. کشور نفت‌خیز امارات متحده عربی یکی از اعضای اوپک است و برخی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی جهان را کنترل می‌کند. این کشور فدراسیونی متشکل از هفت امارت است که هر کدام خانواده حاکم خود را دارند که شهر تجاری و گردشگری دبی نیز یکی از آن‌هاست.

محمد بن زاید همچنین برادر خود شیخ منصور بن زاید را به عنوان معاون رئیس امارات منصوب کرد. شیخ منصور، 52 ساله، از سال 2009 معاون نخست وزیر امارات متحده عربی است و در این ماه رئیس «موباداله»، یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی امارات شد که دارایی 17 میلیارد دلاری را مدیریت می‌کند. شیخ منصور همچنین مالک باشگاه فوتبال منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس است.

دو برادر او، شیخ طحن و شیخ هزا بن زاید، روز چهارشنبه به عنوان معاونان حاکم ابوظبی معرفی شدند. شیخ طحنون مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی است که دارایی‌هایی به ارزش 790 میلیارد دلار را تحت کنترل دارد.