به گزارش اکوایران، به گفته وزارت دفاع سوریه، اسرائیل تعدادی حمله هوایی به پاسگاه‌هایی در استان حمص سوریه انجام داده است که در نتیجه آن حداقل پنج سرباز زخمی شدند.

این حملات در اوایل روز یکشنبه، سومین حمله در روزهای اخیر بودند و تنها یک روز پس از حمله دیگری در روز جمعه انجام شدند که بر اساس اعلام رسانه‌های داخلی منجر به کشته شدن دو مستشار نظامی سپاه پاسداران شد.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای در رسانه‌های دولتی اعلام کرد «اسرائیل در ساعت 00:35 بامداد (21:35 به وقت گرینویچ)، یک حمله هوایی درجهت شمال غربی بیروت انجام و شهر حمص و حومه آن را هدف قرار داده است».

این بیانیه می‌گوید پدافند هوایی سوریه این موشک‌ها را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کرده است.

یک منبع نظامی سوری در رسانه‌های دولتی گفت که این حملات خسارت‌های مادی به همراه داشت و پنج نظامی در آن زخمی شدند.

ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

دو منبع اطلاعاتی غربی که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری الجزیره گفتند که حملات راکتی پایگاه هوایی T4 واقع در غرب شهر باستانی پالمیرا و فرودگاه الدبعه، تحت کنترل حزب‌الله، در نزدیکی شهر القصیر در نزدیکی مرز لبنان را هدف قرار دادند.

به گفته این منابع، پرسنل نظامی ایرانی در کنار جنگجویان حزب الله لبنان در هر دو فرودگاه مستقر هستند و شبه نظامیان طرفدار ایران در این منطقه از استان حمص حضور قوی دارند.

سوریه ادعاهای غرب و اسرائیل را مبنی بر اینکه ایران حضور نظامی گسترده‌ای در این کشور دارد را رد می‌کند.

اسرائیل سال‌هاست که حملاتی را علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه انجام داده است، جایی که نفوذ تهران از زمان شروع حمایت از بشار اسد در درگیری‌های داخلی که در سال 2011 پس از سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان صلح‌جو آغاز شد، افزایش یافته است.

اسرائیل در سال گذشته حملات خود را به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه تشدید کرده است تا آنچه را که استفاده ایران از خطوط تدارکات هوایی برای ارسال سلاح به شبه‌نظامیان می‌نامد، مختل کند.

حمله هوایی اسرائیل در ماه گذشته که فرودگاه حلب را هدف قرار داد، آن را به مدت دو روز از کار انداخت. این فرودگاه از زمان زمین لرزه مرگبار 7.8 ریشتری که در 6 فوریه سوریه و ترکیه را لرزاند، مسیر اصلی ارسال کمک‌های بین‌المللی بوده است.

منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده‌اند در حالی که هواپیماهای باری کمک‌های امدادی را پس از زلزله مرگبار تخلیه می‌کنند، ایران از ترافیک سنگین هوایی استفاده و به طور فزاینده‌ای از چندین فرودگاه غیرنظامی برای انتقال تسلیحات بیشتر به سوریه استفاده می‌کند؛ اتهاماتی که جمهوری اسلامی ایران هنوز درباره آنها اظهارنظر نکرده است.