به گزارش اکوایران، محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی از دعوت ملک سلمان از رئیس جمهور برای سفر به ریاض خبر داد و گفت: پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده است.

محمد مخبر با اشاره به روابط ایران با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، در این باب گفت که این برنامه به ناگهان رخ نداد و از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود و باید انجام می‌شد که در حال حاضر نیز انجام می‌شود.معاون اول رئیس جمهور افزود: ایجاد روابط خوب با کشورهای همجوار از راهبردهای اصلی دولت به شمار می‌رود که در حال انجام است.

ایران و عربستان سعودی در روز دهم مارس گذشته براساس توافقی که در پکن انجام شد، از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور خبر دادند. بر این اساس قرار است طی دو ماه آینده سفارت خانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در دو کشور بار دیگر بازگشایی شوند.

همزمان حسین امیرعبداللهیان در یک‌ گفتگوی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی از سیر مثبت مناسبات فیمابین ابراز خرسندی کرد و عزم جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه سیاست همسایگی مورد تاکید قرار داد.دو طرف در این گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت توافق فیمابین و نشست وزرای خارجه دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر لزوم ارتباط و دیدار مستمر مسئولان و مقامات دو کشور ، روند جاری اقدامات دو کشور را مثبت و رضایت بخش خواند.در این گفتگوی تلفنی طرفین توافق کردند طی روزهای آتی با یکدیگر دیدار نمایند.

پیشتر حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در مورد زمان و مکان ملاقات با بن فرحان گفته بود که قرار است ظرف ۴۸ ساعت آینده با همتای سعودی مکالمه و رایزنی کنم و در آن گفت وگو، زمان و مکان دیدارمان را نهایی می‌کنیم.همچنین خبرگزاری رسمی عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد: فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان سعودی به صورت تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، گفتگو کرد، براین اساس دو طرف در این گفتگو درباره دیداری دوجانبه در چند روز آینده توافق کرده‌اند.بنابر این گزارش وزرای خارجه ایران و عربستان درباره زمان دیدار دوجانبه خود گفتگو کرده و زمانی را نیز به طور مشخص تعیین کرده‌اند.