به گزارش اکوایران، منابع خبری به روزنامه الشرق الأوسط گفته‌اند که شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه به منظور فعال سازی محتوای توافق‌نامه از سرگیری روابط و تدارک تبادل سفیران در پکن دیدار خواهند کرد.

این منابع گزارش دادند که پیش از این سه تماس تلفنی بین وزیر امور خارجه سعودی و همتای ایرانی او انجام شده‌ که شامل مراحل بعدی برای اجرای توافق، مراحل بازگشایی سفارتخانه‌ها و فعال سازی توافقات قبلی است. 
آنها اظهار کردند که انتخاب چین برای دیدار وزرای خارجه سعودی و ایران «در راستای ادامه نقش مثبت پکن در دستیابی به توافق و تسهیل ارتباطات بین دو کشور است».

سعودی و ایران، تحت نظارت چین، توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را که ۷ سال پیش قطع شده بود، از سر بگیرند. 
دو کشور و چین در بیانیه ای مشترک در ۱۰ مارس اعلام کردند که این توافق ظرف ۶۰ روز اجرایی خواهد شد. در بیانیه سه جانبه بر «احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها» تأکید شده‌است.

بر اساس گزارش الشرق الاوسط، ازسرگیری رسمی روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان و بررسی ساز و کارهای تبادل سفرا میان دو کشور از اصلی‌ترین موضوعات دیدار بن‌فرحان و امیرعبداللهیان خواهد بود.