به گزارش اکوایران، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه در شبکه رادیویی اسپوتنیک گفت: «روسیه و ایالات متحده در روابط خود از مرحله جنگ سرد  عبور کرده‌اند و اکنون در مرحله یک درگیری گرم هستند.»

بنابر گزارش خبرگزاری روسی تاس، ریابکوف در پاسخ به سوالی گفت: «من فکر می‌کنم ما قبلاً این دوره [جنگ سرد] را پشت سر گذاشته‌ایم. اکنون در مرحله درگیری گرم با ایالات متحده هستیم. ما حالا شاهد درگیری مستقیم آن کشور در یک جنگ ترکیبی با روسیه در زمینه‌های مختلف هستیم.»

وی برخی از اشکال این جنگ ترکیبی را که توسط ایالات متحده استفاده می‌شود کاملاً بی‌سابقه خواند که در دوران جنگ سرد نیز وجود نداشته است.

ریابکوف گفت: «متاسفانه بحث‌های زیادی در مورد خطر یک درگیری هسته‌ای شده است. این یک موضوع دراماتیک است. باید تاکید کنم که طرف روسیه کاملاً به فرضیه‌های شناخته شده متعهد است که اخیراً بارها از جمله در بالاترین سطح بیان شده است مبنی بر اینکه در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید آن را آغاز کرد.»

وی در ادامه گفت: «اما روشی که مخالفان آمریکایی ما بی پروا، تحریک‌آمیز و از بسیاری جهات کاملاً بی‌دقت از نردبان تشدید بالا می‌روند و کور شدن آنها به دلیل اطمینان مطلقاً پوچ خود در مورد تواناییشان در تحمیل شکست استراتژیک به روسیه، باعث می‌شود که به توانایی‌های ذهنی و عقل سلیم آن‌ها شک کنیم.» ریابکوف تاکید کرد که مخالفان روسیه «به معنای واقعی کلمه با آتش بازی می‌کنند.»

او افزود: «آنها باید بدانند که هرگونه تجاوز به حاکمیت، تمامیت ارضی و کشور ما چه نتیجه‌ای خواهد داشت. اگر این روند ادامه یابد، ما آماده خواهیم بود تا همه اقدامات را انجام دهیم و از همه ابزارهای موجود برای دفاع از خود استفاده کنیم. و اطمینان حاصل کنیم که حاکمیت ما تضمین می‌شود. دست کم گرفتن این عزم ما شاید بدترین چیزی است که می‌تواند اتفاق بیفتد. ما به آنها هشدار می‌دهیم که مراقب اشتباهات مهلک خود باشند.»