به گزارش اکوایران، به دنبال سفر تسای اینگ ون، رهبر تایوان به ایالات متحده، چین سفیر این جزیره در ایالات متحده و چندین نهاد از جمله کتابخانه رونالد ریگان را هدف تحریم های خود قرار داد.

به نوشته الجزیره، دفتر امور تایوان اعلام کرد که هسیائو بی‌کیم، سفیر تایوان در امریکا به همراه اعضای خانواده اش از ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو منع شدند و شرکت هایی که به نوعی در اختیار و مدیریت سفیر تایوان قرار دارند نیز اجازه همکاری با سازمان های چینی را نخواهند داشت.

پکن این تحریم ها را پس از ان اعلام کرد که تسای، عضو حزب ترقی خواه دموکرات که از هویت مستقل تایوان جدا از چین حمایت می کند، با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در کالیفرنیا دیدار داشت، دیداری که با خشم پکن را برانگیخت.

وزارت امور خارجه چین همچنین کتابخانه ریگان مستقر در کالیفرنیا و موسسه هادسون در واشنگتن را هم هدف تحریم قرار داد بدین معنا که از این پس موسسه ها و نهادهای چینی از تماس و همکاری با این دو موسسه منع شده اند.

کتابخانه ریگان میزبان گفتگوهای تسای و مک کارتی بود در حالی که موسسه هادسون؛ اندیشکده ای محافظه کار نشان و هدیه ای را به تسای اعطا کرد.

چین مدعی است که تایوان بخشی از قلمروی این کشور است و از همین رو تهدید کرده که در صورت لزوم با توسل یه اهرم زور تایوان را ضمیمه سرزمین اصلی خواهد کرد.. تایوان در میانه هراس از حمله پکن، روابظ نزدیک تری را با ایالات متحده تعریف کرده هرچند واشنگتن این جزیره را به عنوان کشور رسمی به رسمت نمی شناسد.

پس از آن که هندوراس ماه گذشته برای حراست از رابطه خود با چین، تایپه را کنار گذاشت، این بازیگر امروز 13 متحد دیپلماتیک دارد.