به گزارش اکوایران، جو بایدن اعلام کرد که قصد دارد برای کارزار ریاست جمهوری 2024 نامزد شود. رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید پیش از برگزاری مراسم سالانه عید پاک در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت« من قصد دارم نامزد شوم، با این همه هنوز آمادگی اعلام آن را ندارم».

بایدن 80 ساله ماه ها است که گفته قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا را دارد. گفته می شود مشاورانش اقداماتی را برای آماده سازی فضا جهت اعلام این خبر در تاریخ تعیین شده آغاز کرده اند.

به نوشته واشنگتن پست بایدن در این مصاحبه گفت «دلیل این که من در باره نامزدی یا عدم نامزدی ام به شکل رسمی قضاوت نمی کنم آن است که زمانی که اعلام کنم، مجموعه ای از مقررات اجرایی می شود و من از آن لحظه باید به عنوان یک کاندید انتخابات رفتار کنم».ا و در ادامه افزود هنوز در این باره تصمیم رسمی اتخاذ نکرده ام، اما قصد نامزدی برای انتخابات را دارم، ما زمان داریم تا این تصمیم را اتخاذ کنیم»

بایدن در مصاحبه‌های دیگر نیز از ادبیات مشابه استفاده کرده است. تیم بایدن مدت ها است که به کمپین انتخاباتی باراک اوباما در آوریل 2011 به عنوان معیاری برای انتخاب دوباره رئیس جمهوری نگاه می کنند هرچند از تعیین جدول زمانی برای ورود رسمی به رقابت ها خودداری کرده اند.

در ماه های اخیر فوریت برای تعین زمان کم رنگ شده چرا که دموکرات ها نتوانسته اند  چهره ای را برای به چالش کشیدن رئیس جمهوری بیابند. به گفته منابع آگاه، دستیاران بایدن می گویند برای برنامه ریزی دوباره جهت حضور در کارزار پیش رو در حال متعادل کردن اولویت های رقابتی هستند.آنها می گویند هر اندازه نامزدی او زودتر اعلام شود، آنها زمان بیشتری را برای جمع آوری پول دارند هراندازه هم زمان بگذرد باز هم زمان بیشتری دارند تا بایدن را به شکل انحصاری در نقش رئیس جمهوری نگاه دارند. بایدن درباره ساختار و سازمان مبارزه های انتخاباتی اش تصمیم های زیادی دارد و به دیدار با کارکنان ارشد خود در امور سیاست ادامه می‌دهد.