به گزارش اکوایران، مقتدی صدر، روحانی شیعه این جنبش قدرتمند را به واسطه برخی خطاها و گناهان ارتکابی توسط حامیانش به مدت یکسال به حالت تعلیق در می آورد.

به نوشته المانیتور، صدر که به ادعای این ویگاه توانایی بسیج ده ها هزار نفر از هوادارنش را صرفا با ارسال یک پیام واحد دارد و خود را قهرمان مبارزه با فساد معرفی می کند غالبا با رهبری سیاسی حاکم بر عراق درگیر است.

او بارها با انتشار اعلامیه هایی در شبکه های اجتماعی چون توئیتر درباب موضوعاتی چون کناره گیری اش از سیاست سخن گفته و بدین طریق حامیانش را غافلگیر کرده است.

صدر روز جمعه با انتشار بیانیه ای در توئیترش اعلام کرد که تصمیم گرفته تا فعالیت جریان صدر را حداقل به مدت یک سال به حالت تعلیق دراورد. در این بیانیه آمده است که این تصمیم بر فعالیت های موسسه هایی که میراث پدرش است و همچنین برگزاری نماز جمعه، تاثیری نخواهد گذاشت.

براساس بیانیه صدر، مقبره پدرش که در شهر مقدس نجف قرار دارد تا پایان ماه مبارک رمضان بسته می ماند.

این روحانی شیعه اعلام کرده، این که ممکن است یک چهره اصلاح طلب برای عراق باشد اما در اصلاح جنبش صدر شکست بخورد، تخلف است. او در ادامه تاکید کرد که حضور برخی از چهره ها و عناصر فاسد در جریان صدر یک مسئله جدی است.

اشاره صدر به گروه حاشیه ای است که در ویدئویی که در شبکه های اجتماع به اشتراک گذاشته شد خواستار بیعت با مقتدی صدر شدند.در واکنش به این ویدئوی توهین آمیز قوه قضائیه عراق اعلام کرده که حکم بازداشت 65 به اتهام ترویج افکار حرام و مخل نظم و امنیت عمومی صادر شده است.

 ماه اوت، صدر در میانه کشمکش های سیاسی بر سرنامزدی نخست وزیر که زمینه ساز تنش های مرگبار و درگیری میان حامیان صدر یا ارتش و نظامیان شد، اعلام کرده بود که از سیاست کنار می رود و فعالیت های نهادهای مرتبط با جنبش خود را متوقف خواهد کرد.