به گزارش اکوایران، رسانه‌های داخلی ژاپن گزارش دادند که در روز شنبه، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن پس از پرتاب‌شدن یک بمب دودزا به یک سخنرانی فضای باز در غرب ژاپن بدون آسیب از آن محل خارج شد.

شبکه دولتی ان‌اچ‌کی گفت که صدای انفجار مهیبی شنیده شد، اما نخست‌وزیر پناه گرفته و آسیبی ندید. پلیس نیز فرد در صحنه را بازداشت کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، این حادثه در بندر ماهیگیری سایکازاکی استان واکایاما، در حدود ۶۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اوساکا رخ داد.

در ژوئیه سال گذشته نیز شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن و باسابقه‌ترین رهبر ژاپن مدرن در حین یک سخنرانی انتخاباتی با اسلحه دست‌ساز ترور شد. ترور آبه ملت را شوکه کرد و باعث بازنگری در تدابیر امنیتی برای سیاستمداران شد که معمولاً تعامل نزدیکی با مردم دارند.

ان‌اچ‌کی گفت که زمان زیادی از آغاز سخنرانی کیشیدا نگذشته بود که این حادثه رخ داد. به گفته حزب حاکم لیبرال دموکرات کیشیدا، این سخنرانی برای ساعت ۱۱:۴۰ صبح برنامه‌ریزی شده بود.

حساب توییتر حزب لیبرال دموکرات تأیید کرد که قرار بود کیشیدا برنامه کمپین بعدازظهر شنبه خود را پس از این حادثه ادامه دهد.

طبق تصاویر ان‌اچ‌کی، در حالی که چند افسر پلیس مردی را به زمین چسبانده و سپس او را از صحنه خارج می‌کنند، حضار فرار می‌کنند. رسانه‌ها گفتند که به نظر می‌رسد این مرد حدود ۲۰ یا ۳۰ سال دارد.

کیشیدا قرار است ماه آینده میزبان نشست گروه هفت (G7) در هیروشیما باشد. روز یکشنبه نیز قرار است وزرای خارجه گروه ۷ در شهر تفریحی کارویزاوا با هم دیدار کنند.