به گزارش اکوایران، احمد رسولی‌نژاد - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - گفته زمانی که استیضاح اعلام وصول می‌شود طبق آئین‌نامه مجلس هیچ امضایی نه می‌تواند پس گرفته شود و نه اضافه شود؛ از این‌ رو استیضاح وزیر صمت همان 42 امضا را دارد.

در حالی که خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانی رسمی دولت در خبری به پس گرفتن برخی امضاها پرداخته بود، این نماینده مجلس گفته است: متأسفانه برخی از رسانه‌ها در حال بی‌تقوایی هستند و دست به هر کاری می‌زنند تا نمایندگان مجلس را از وظیفه اصلی خودشان که نظارت بر وزراست، منع کنند و با خبرسازی‌های فیک و غلط قصد بدنام کردن نام مجلس شورای اسلامی را دارند.

وی به تسنیم گفت: سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگو با رسانه ملی بیان می‌کند که برخی از نمایندگان از استیضاح به‌دنبال منافع خود هستند. بنده از آقای فاطمی امین سؤال دارم که کدام از نمایندگان مجلس درخواست داشتند؟ نام آنها را مطرح کنند تا بدانیم چه‌کسانی قصد تخریب مجلس و وظایفشان را دارند.

عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: مجلس به دولت این را دوستانه هشدار می‌دهد که به هیچ‌کسی چک سفیدامضا نداده است. اگر وزیری ناکارآمد باشد و توان مدیریت نداشته باشد قطعاً برکنار خواهد شد، زیرا ما نمایندگان ملت هستیم و منافع ملی و مردم برای ما در ارجحیت است.

صبح امروز، علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، گفته بود: تعداد ۲۲ نفر از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح، امضای خود را پس گرفتند که طبق آیین‌نامه باید تعداد امضاها در زمان اعلام وصول کاسته می‌شد.

هرچند رسولی‌نژاد ادعای این نماینده را رد کرده، اما باید اشاره کرد که حتی با فرض صحت ادعای ردشده این نماینده نیز تعداد امضاهای طرح استیضاح فاطمی امین از حدنصاب لازم برخوردار بود.