به گزارش اکوایران، لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال، که مسایل مربوط به برنامه هسته‌ای و مذاکرات تهران با قدرت‌های بزرگ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از نزدیک دنبال می‌کند، با انتشار یک رشته توییت مدعی شد که روند نصب دوربین‌های آژانس در ایران به گونه‌ای است که می‌تواند توافق اخیر ناظر هسته‌ای سازمان ملل با تهران را به خطر بیاندازد.

نورمن در حساب کاربری توییتر خود نوشته: «من از برخی منابع می‌شنوم که ایران در نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید تهران پس از بازدید رافائل‌مگروسی قبل از آخرین جلسه برجام در مارس قول آن‌ها را داده بود، بسیار بسیار آهسته پیش می‌رود».

نورمن مدعی‌ست که در ابتدا تصور می‌شده که این تاخیر فقط به دلیل تعطیلات نوروز بوده است. ولی او شنیده‌ که تاخیر بسیار فراتر از آن بوده و «تقریباً هیچ پیشرفتی حاصل نشده است».

به نوشته نورمن: «با این حساب باید زنگ خطر را به صدا درآورد. این یک معامله برد-برد آسان برای ایران و آژانس بود که واشنگتن از آن استقبال کرد و گروسی با آن تبلیغ کرد. اگر ایران این کار را به تعویق می‌اندازد، نشان می‌دهد که فشار کمی درباره مسئله هسته‌ای احساس می‌کند».

او در ادامه نوشته: «حتی بدبینان هم فکر می‌کردند که ایران دوربین‌ها و دیگر تجهیزات را دوباره نصب می‌کند و به خودشان اهرمی می‌دهند که اگر به دلیل عدم پیشرفت موضوع پادمان‌ها در ژوئن مورد انتقاد قرار گرفتند، آنها را حذف کنند. این همچنین سؤالات بزرگی را در مورد تصمیم به عدم محکومیت در آخرین جلسه شورای حکام ایجاد می‌کند».