به گزارش اکوایران، علی بهادری جهرمی با اعلام اینکه فردا رئیس‌جمهور با دعوت رسمی بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهد کرد، گفت: این سفر در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت درباره اهداف و برنامه‌های این سفر توضیح داد: سفر رئیس‌جمهور نخستین سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان به سوریه بعد از ۱۳ سال تنش‌آفرینی و جنگ‌افروزی داخلی مجموعه تروریستی داعش با حمایت برخی حامیان تروریست جهانی و منطقه‌ای است.

برپایی نمایشگاه کتاب با حضور کتابفروشی‌ها

بهادری جهرمی به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب که چند روز دیگر با شعار «آینده خواندنی است» گشایش می‌یابد، اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر از ۴۰ کشور حضور دارند و برای نخستین‌بار قرار است کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه حضور یابند.

وی افزود: سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ الی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار خواهد شد و مهمان ویژه این نمایشگاه تاجیکستان است.

آخرین وضعیت لایحه آبخیزداری

سخنگوی دولت در رابطه با آخرین وضعیت لایحه آبخیزداری در دولت گفت که این لایحه از سوی وزارت جهاد کشاورزی، تقدیم دفتر دولت شد. او گفته بیش از ۱۰ جلسه در کمیسیون‌های تخصصی و اصلی و فرعی دولت درباره این لایحه جلسه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی بررسی این لایحه با بررسی لایحه هفتم توسعه هفتم، مقداری این لایحه منتظر ماند تا لایحه برنامه هفتم حوزه‌های ناظر به آبخیزداری در آن نهایی شود و در همان‌ چارچوب تکمیل شود تا لایحه تقدیمی به مجلس قابلیت اجرا داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد که بعد از بررسی لایحه هفتم، لایحه آبخیزداری نهایی خواهد شد.

اگر برآورد این باشد که بودجه دارو کم است، اصلاح خواهد شد

بهادری جهرمی در برابر پرسشی درباره وجود ارز کافی برای تأمین مواد اولیه دارو پاسخ داد: بودجه کل کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه، مصوبه مجلس است. دولت اولویت ویژه‌ای برای موضوعات اساسی مثل دارو قائل است و طبق روال هر ساله دولت، تخصیص‌های حوزه دارو، صد درصد تامین خواهد شد و در اولویت تخصیص است.

وی افزود: در صورتی که برآورد نهایی این باشد که بودجه درنظر گرفته شده برای دارو نیاز به افزایش دارد، به طور حتم در لایحه اصلاحیه بودجه پیش‌بینی خواهد شد و جای نگرانی برای تأمین منابع وجود ندارد.

تنوع سلایق سیاسی در دولت مشهود است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره توقیف مراکز تولیدی و خدماتی به دلیل عدم رعایت حجاب از سوی مشتریان، بیان کرد: سیاست و رویه دولت نه‌تنها در دولت سیزدهم و حتی در دوره ریاست رئیسی در قوه قضائیه، احیای مجموعه‌های تولیدی راکد است. همه توان دولت در حمایت از اصناف تولیدی در چارچوب قوانین است. ما تفکیکی بین حوزه‌های مختلف قانونی قائل نشدیم.

بهادری جهرمی درباره کارآمدی افراد در سطوح مدیریتی، گفت: تنوع سلایق سیاسی در بخش‌های مختلف دولت مشهود است و کارآمدی و شایستگی برای تصدی مدیریتی لحاظ شده است. سفرایی که اخیرا به کشورها اعزام شده‌اند یک نمونه در این زمینه است.

گشت ارشاد مدیران با جدیت فعال است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره واکنش دولت نسبت به بازداشت دو تن از مدیران عالی سازمان محیط زیست گفت: دولت قبلا هم اعلام کرده که گشت ارشاد مدیران در مجموعه دولت با جدیت فعال است و مجموعه بازرسی ویژه ریاست جمهوری و مجموعه وزارت اطلاعات در دولت با جدیت گشت ارشاد مدیران را پیش می‌برند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه موارد اتهامی در مرحله تحقیقات مقدماتی است، گفت: نگاه دولت به منظور پیشگیری این است که اجازه ندهد که به روال‌های نوشدار بعد از مرگ سهراب برگردیم و سعی کنیم پیش از آنکه اتفاق بیفتد سریعا ورود کنیم و اقدام پیشگیرانه صورت بگیرد.