به گزارش اکوایران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در برابر اتهام های کمال قلیچدار اوغلو، مبنی بر دخالت مسکو در کارزار پیش روی این کشور دفاع کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، قلیچدار اوغلو روز پنجشنبه بازیگران روس ناشناس را به انتشار مطالب و اطلاعات جعلی در فضای آنلاین با هدف تحت تاثیر قرار دادن نتایج کارزار ریاست جمهوری متهم کرد. پس از آن کرملین قاطعانه این اتهام را رد کرده و اردوغان در یک سخنرانی تلویزیونی از پوتین حمایت کرد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: «در واقع آقاکمال با حمله به پوتین، روسیه را هدف قرار داده است. اگر به جای روسیه به پوتین حمله می کرد، من مشکلی نداشتم. چرا که اهمیت روابط ترکیه با روسیه کم تر از اهمیت روابط ترکیه با آمریکا نیست».

 رئیس جمهوری ترکیه در طول حمله روسیه به اوکراین رابطه خوبی با پوتین داشته است. آنکارا در طول این نبرد در واردات انرژی از تخفیف روس ها بهره مند شده و همزمان با غرب برای اعمال تحریم ها علیه کرملین هم صدا نشده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که اردوغان درگیر نبردی سخت با رقیب خود است، بالاخص آن که نظرسنجی‌ها نشان می دهد که رقیب رئیس جمهوری از او پیشی گرفته است. اظهارات اخیر قلیچدار اوغلو علیه روسیه همزمانی داشت با کناره گیری محرم اینچه، یکی از نامزدهای انتخاباتی.

در شرایط کنونی اردوغان تلاش دارد تا با انتشار ویدئوهاییی اوغلو را به شبه نظامیان کرد مرتبط کند، همان هایی که ترکیه و متحدانش آنها را تروریست قلمداد می کنند.