به گزارش اکوایران، امیر آشتیانی - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران به شایعه تولید مشترک ناو با روسیه واکنش نشان داد و گفت: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما ارتباطمان با روسیه مانند سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف تجهیزات و تسلیحات همکاری داریم.

وی در ادامه گفت: ما تولیدکننده هواپیما و ناوشکن هستیم، اما ممکن است از دانش آنها برای برخی مشکلاتی که در روند تحقیقات باشد، استفاده کنیم؛ کما اینکه در بخش‌های مختلف، هرجا که مجموعه کشور، بخش خصوصی و نیروهای مسلح در گلوگاه‌ها مشکلی داشته باشند، قطعا از کمک دیگر کشورها استفاده می‌کنند.

وزیر دفاع به درگیری اخیر در مرز شرق کشور نیز اشاره کرد و گفت: امنیت شرق کشور تامین شده است. همه کشورها در مناطق مرزی خود دچار همچنین ناامنی‌هایی هستند و این طبیعی است. از طرفی بالاخره ما مرزهای طولانی داریم و عدم ثبات در آن طرف مرز وجود دارد.

وی در ادامه گفت: قطعا مرزبانان ما در مذاکراتی که دارند انجام می‌دهند پیش‌بینی‌های لازم را می‌کنند. ما هم در تجهیز نیروهای مسلح به آخرین ابزار و سلاح‌هایی که به مرزبانان در تامین امنیت کمک می‌کند وظیفه خود را انجام می‌دهیم و نگرانی خاصی نیست.