به گزارش‌اکوایران، به گفته تحلیلگران، حمله دو روزه اوکراین به مناطق غربی روسیه می تواند کرملین را مجبور کند تا نیروهای خود را از خطوط‌ مقدم کنار بکشد چرا که کی‌یف در حال تدارک یک حمله بزرگ است تا بدین طریق ضربه ای روانی به مسکو وارد کند.

به نوشته رویترز، کارشناسان بر این باورند که اگرچه کی‌یف هرگونه نقش آفرینی در این زمینه را رد کرده اما بزرگ ترین حمله فرامرزی اوکراین به طور قطع با نیروهای مسلح این کشور هماهنگ شده چرا که این کشور در صدد بازپس گیری قلمروی خود است. نیل ملوین، تحلیلگر در این باره به رویترز گفت که اوکراینی ها در تلاش هستند تا روس ها را به جهات مختلف بکشانند تا شکاف ها را عمیق کنند.

در چنین شرایطی روس‌ها ناچارند نیروی کمکی اعزام کنند.اوکراین می گوید قصد دارد تا دست به یک ضد حمله بزرگ زده تا سرزمین‌هایی راکه در اختیار روس‌ها قرار دارند را بازپس بگیرد.اما کرملین استحکامات گسترده ای را در شرق و جنوب جغرافیای همسایه اش تعریف کرده است. به گفته ملوین، روس ها باید به حمله واکنش نشان دهند و همزمان نیروهایشان را مستقر کرده و نظامیان زیادی را در سراسر منطقه مرزی حفظ کنند.  به باور او حتی اگر اوکراین به این تاکتیک متوسل نشود، روس‌ها ناچارند چنین استراتژی را اخذ کند.

_129848085_humveesepa

 ارتش روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که شبه نظامیانی را که روز گذشته با خودروهای زرهی به منطقه بلگورود غربی این کشور حمله کرده بوند را شکست داده و بیش از 70 ناسیونالیست اوکراینی را کشته و بقیه را به داخل این کشور بازگردانده است.کی‎‌یف اما می‌گوید که این حمله توسط شهروندان روس اجرایی شده و آن را درگیری داخلی در قلمروی روسیه قلمداد کرده است.

دو گروه فعال در اوکراین یعنی سپاه داوطلب روسیه و لژیون آزادی روسیه، مسئولیت حمله را بر عهده گرفته‌اند.این گروه‌ها در طول حمله روسیه به اوکراین تعریف شدند و مبارزان داوطلب روس را جذب کردند؛ همان‌هایی که می خواستند کنار اوکراین علیه کشور خود بجنگند و پوتین را به زیر بکشند.

مارک گلیوتی، تحلیلگر بر این باور است که این دو گروه شامل روس‌های ضد کرملین از لیبرال ها گرفته تا آنارشیست‌ها و نئونازی‌ها هستند. ایالات متحده در واکنش اعلام کرده که حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند اما بر این برعهده کی‌یف است تا تصمیم بگیرد که چگونه عملیات نظامی را اجرایی کند.

222222222222222222222222222222222222222222222222

الکسی بارانوفسکی، سخنگوی شاخه سیاسی لژیون آزادی روسیه در این باره به رویترز گفت که او نمی تواند تعداد نیروهای شرکت کننده در این عملیات را فاش کند اما لژیون در مجموع چهار گردان دارد. او تلفات سنگینی وارده را تکذیب کرد و گفت گزارش های روسیه در این باره اطلاعاتی نادرست است.

به گفته بارانوفسکی این یگان بخشی از لژیون بین المللی و در نتیجه بخشی از نیروهای مسلح اوکراین است. با این همه او این که حمله با هماهنگی کی یف انجام شده را رد کرد.

به گفته سخنگوی این گروه شبه‌نظامی این ها نخستین گام‌ها به سوی سرنگونی دولت پوتین است. هیچ جایگزینی دیگری هم وجود ندارد.

گالیوتی بر این باور است که حمله اخیر به سان زمینه سازی جهت اجرایی کردن ضد حمله برنامه ریزی شده توسط اوکراین است. به باورش حقیقتا فرصت برای انجام دوکار فراهم شده، نخست این که روس ها به لرزه درآمدند و آنها در باب خیزش مردم خود به شدت نگران شدند. دوم، روس ها ناچار به متفرق کردن نیروهای خود شدند.

ملوین خاطر نشان کرد که این عملیات همچنین به تقویت روحیه مردمان و نظامیان اوکراین کمک کرد. میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، از گروه چریکی زیرزمینی متشکل از شهروندان روس می‌گوید؛ همان هایی که حمله به بلگورود را اجرایی کردند. او در ادامه گفت: همانطور که می دانید تانک ها در هر فروشگاهی فروخته می شود. به نظر می رسد این موضع گیری واکنشی است به اظهارات پوتین در سال 2014 که در پاسخ به سوالی درباره حضور مردانی با لباس های نظامی روس بدون نشان در کریمه گفته بود، می‌توانید به هرفروشگاهی بروید و هر نوع لباسی را بخرید.