به گزارش اکوایران، در پی تایید خبر بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی در عربستان در روز سه‌شنبه از سوی وزارت امور خارجه، کاخ سفید از این مسیله استقبال کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا بازگشایی سفارت ایران در عربستان احیای روابط میان تهران و ریاض منجر به کاهش حضور آمریکا در منطقه و وضع امنیتی منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد شد، گفت: «ما از یکپارچگی و ادغام، گفتگو و شفافیت بیشتر در منطقه حمایت می کنیم و اگر بازگشایی سفارت ایران در ریاض منجر به شفافیت بیشتر در مورد اقدامات آنها و کاهش تنش در منطقه از جمله رهگیری کشتی ها در تنگه هرمز شود، بنابراین این یک تحول مثبت خواهد بود».

در همین حال، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص بازگشایی سفارت ایران در عربستان و اینکه آیا آمریکا آن را به عنوان یک کانال ارتباطی دیگر با تهران درنظر خواهد گرفت، گفت: «به صورت عمومی باید بگویم که ما گفتگوی مستقیم میان ایران و کشورهای منطقه را تشویق کرده ایم. طبیعی است که دو کشور در روند این گفتگو سفرای خود را ارسال کنند. ما همچنین امیدواریم که گفتگو به کاهش تنش ها در منطقه و افزایش ثبات در منطقه و سایر نگرانی ها کمک کند».