به گزارش اکوایران، به رغم انتشار اخبار تائید نشده پیرامون توافق قریب‌الوقوع بر سر برنامه اتمی ایران، یک رسانه اسرائیلی مدعی شده که از نگاه تل‌آویو، بعید است آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای محدود دست یابند.

به نوشته اسرائیل‌هیوم، مقامات اسرائیلی پس از سفر اخیر ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم به واشنگتن در هفته گذشته، تصور می‌کند که بعید است ایالات متحده و ایران به توافق محدودی بر سر برنامه هسته‌ای تهران برسند.

اسرائیل هیوم مدعی دریافت اخباری مبتنی بر این است که واشنگتن و تهران در حال مذاکره غیرمستقیم بر سر یک توافق محدود هستند که طیف محدودی از مسائل مورد دغدغه اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای، توسعه موشکی و فعالیت های منطقه‌ای ایران را شامل می‌شود. به ادعای این رسانه اسرائیلی، مفاد این توافق در حال بررسی توسط مقامات عالی در تهران است و هنوز به تایید نرسیده است.

ایران تاکنون بر این موضع تاکید کرده که تنها حاضر است توافق هسته‌ای را در قالب اصلی آن در سال 2015 اجرا کند، نه این‌که از قالب دیگری تبعیت کند. با توجه به شرایط ایالات متحده و به طور کلی غرب، واشنگتن مشتاق بازگشت به نسخه اصلی نیست. 

در این شرایط مقامات تل‌آویو تاکید کرده‌اند که علی‌رغم تصور برخی از کشورهای منطقه، قدرت آمریکا در خاورمیانه مانند همیشه قوی است. در همین حال صبح روز سه‌شنبه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه برای شرکت در چندین کنفرانس بین المللی به عربستان سعودی سفر کرده است. این مقام آمریکایی در همان روزی که ایران سفارت خود را در پایتخت عربستان پس از هفت سال وقفه بازگشایی کرد، وارد ریاض شد.