به گزارش اکوایران، علی بابایی کارنامی- نماینده مردم ساری - در نشست علنی امروز (21 خرداد) مجلس در تذکری گفت: با وجود اینکه آقای قالیباف و آقای حسینی مطرح کردند که جداول بودجه 1402 ابلاغ شده، اما دولت بیان می‌کند که ابلاغ نشده است. این موضوع که جداول بودجه پس از گذشت چهار ماه از سال هنوز ابلاغ نشده، به چه معناست؟

وی افزود: وقتی از دولت سوال می‌شود بیان می‌کنند که جداول ابلاغ نشده است. خواهش می‌کنم در صحن پاسخی به دولت داده شود.

در پاسخ به این تذکر، محمدباقر قالیباف - رئیس مجلس - گفت که جداول بودجه را مجلس در 24 یا 25 فروردین به دولت ابلاغ کرده و از جهت قانون هیچ بحثی در اینجا نیست.

وی ادامه داد: دوستان ما در کمیسیون برنامه و بودجه و آقای حاجی بابایی این موضوع را پیگیری کنند. اگر مشکلی وجود دارد پیگیر آن باشند.

نماینده افشاگر خودروهای شاسی‌بلند محروم شد

همچنین محمدرضا صباغیان بافقی - نماینده مردم بافق - در جلسه علنی مجلس خطاب به قالیباف گفت: امروز صبح که با آقای علیرضابیگی صحبت می‌کردم ایشان گفتند که مدتی است از نطق هفت‌دقیقه‌ای محروم شده است. این شأن نمایندگی نیست. شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود.

قالیباف به تذکر صباغیان پاسخ داد که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته و در آنجا بحثی داشته و محرومیت مورد اشاره بر همین اساس است. رئیس مجلس افزود: این یعنی ما در هیأت رئیسه تصمیم نگرفته‌ایم.