به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه هشدار داد علی‌رغم آن‌که تل‌آویو هم‌چنان نگران احتمال توافق هسته‌ای موقت بین واشنگتن و تهران است، این رژیم در صورت توافق آمریکا و ایران از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

بنا بر گزارش جروزالم پست، نتانیاهو که پنجشنبه شب در تماس تلفنی خود با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته: «دوباره تاکید کردم که هیچ توافقی با ایران، اسرائیل را ملزم نخواهد کرد. با توافق یا بدون توافق، ما به انجام تمام کارهای لازم برای دفاع از اسرائیل ادامه خواهیم داد».

او هم‌چنین ادعا کرده هیچ توافقی با ایران برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند و تنها به ایران اجازه می‌دهد تا به سازمان‌های تحت حمایت خود در خاورمیانه و اطراف مرزهای اسرائیل پول ارسال کند.

نتانیاهو گفته که او و بلینکن که به تازگی از عربستان سعودی دیدار کرده، «به طور گسترده درباره یک سری موضوعات صحبت کردند که مهم‌ترین آن‌ها ایران بود. من از وزیر امور خارجه برای همکاری اطلاعاتی و نظامی بین ایالات متحده و اسرائیل قدردانی کردم». نتانیاهو افزود: «می‌خواهم بدانید -و فقط من این را نمی‌گویم- که همکاری‌های دوجانبه در بالاترین حد خود قرار دارد.»