به گزارش اکوایران؛ شش ماهی از آغاز مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس و برخی دانشگاه‌های کشور می‌گذرد. در حالی که در روزهای ابتدایی مسئولان نسبت به این اتفاق واکنشی نشان ندادند ولی پس از روزها سرانجام به ناچار واکنش‌هایی از خود نشان دادند. 

با این حال موضوع مسمومیت دانش‌آموزان جنبه امنیتی پیدا کرد. در سال جدید هم با وجود چند مورد مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس، از جایی به بعد مقامات سیاسی، امنیتی و قضایی کشور از عنوان «بدحالی» به جای «مسمومیت» استفاده و به رسانه‌ها تاکید کردند که واژه مسمومیت را به کار نبرند. 

در راستای همین موضوع سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که استفاده از «مسمومیت» نیاز به اثبات وقوع دارد ولی تاکنون چنین شواهدی یافت نشده است.

با وجود اظهارات مسئولان، در روزهای پایانی فروردین، حادثه دیگری در تهران رقم خورد و دختران یک دبیرستان دچار مسمومیت شدند. 

در هشتم اردیبهشت هم وزارت اطلاعات در مورد ماجرای مسمومیت دانش آموزان در مدارس بیانیه‌ای صادر و در آن وجود موارد سمی در این اتفاقات را رد کرد، این وزارتخانه وجود هرگونه شبکه در این مورد را نیز غیرواقعی دانست. 

با وجود تمام واکنش‌ها نسبت به این موضوع و پایان سال تحصیلی 1402-1401 امروز کمیته حقیقت یاب مسمومیت دانش‌آموزان گزارش نهایی این کمیته را به رئیس مجلس ارسال کرد. 

رئیس کمیته حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان از نهایی شدن گزارش کمیته و ارسال آن به رئیس مجلس برای قرائت در صحن علنی خبر داد.

آنطور که سیدحمیدرضا کاظمی به خبرگزاری خانه ملت گفته، کار کمیته حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان پایان یافته که برای بررسی این اتفاق در مدارس، از دستگاه‌های مربوطه از جمله آموزش و پرورش، امنیتی، درمان و انتظامی دعوت کردیم تا اطلاعات خود را به مجلس ارائه کنند بعد از جمع‌آوری گزارش‌های شفاهی و مکتوب، جمع‌بندی نهایی صورت گرفت و گزارش به رئیس مجلس برای قرائت در صحن علنی ارسال شد.

براساس اظهارات نماینده مردم پلدختر در مجلس، با جمع آوری اطلاعات دستگاه‌های مربوطه مشخص شد در موضوع بدحالی و مسمومیت دانش آموزان عده‌ای با غرض و شیطنت و با استفاده از بمب‌های بدبو که در بازار وجود دارد دست به این کار زدند، همچنین برخی با هدف به تعطیلی کشاندن مدارس و عده ای به دنبال اقدام کار کودکانه در زمینه مسمومیت دانش آموزان فعالیت کرده اند.

رئیس کمیته حقیقت یاب مسمومیت دانش آموزان اظهار کرده که اما مشخص شد افرادی نیز پشت صحنه بخشی از مسمومیت دانش‌آموزان بودند که پس از شناسایی توسط دستگاه امنیتی دستگیر شدند. گزارش نهایی شد و به رئیس مجلس ارسال شد تا دستور قرائت در صحن علنی صادر شود.