به گزارش اکوایران، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی اظهار کرد که به شکل‌گیری سریع توافق با ایالات متحده نمی‌توان خوش‌بین بود.

وب‌سایت نورنیوز، با انتشار یادداشتی به انتشار اخباری طی روزهای گذشته در برخی رسانه‌های آمریکایی اشاره کرده که هیچ یک از مقامات واشینگتن و تهران تاکنون آن را تأیید نکرده‌اند و حکایت از گفتگو میان مقامات این کشور با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند. هم‌چنین در خبرهای منتشر شده از سوی این رسانه‌ها به فهرستی از توافقات انجام شده میان ایران و آمریکا نیز اشاره شده که به نوشته این رسانه، تقریبا موضوعات جدیدی نیست و همواره در پیام‌های منتقل شده از سوی واسطه‌ها میان دو کشور مطرح بوده است.

به نوشته نورنیوز، اگرچه هیچ یک از مقامات ایران و آمریکا تاکنون خبرهای منتشره از سوی رسانه‌ها در مورد آغاز گفتگوها و دستیابی به توافق را تأیید نکرده‌اند، اما واکاوی دقیق شرایط جدیدی که ذکر آن رفت، موضوع شکل‌گیری نوعی از گفتگوی با واسطه میان تهران و واشینگتن به‌ویژه در موضوع آزادی زندانیان دو طرف و رفع انسداد از منابع مالی ایران را محتمل می‌نماید.

با این همه، این رسانه متذکر شده، آن‌گونه که رسانه‌های آمریکایی گمانه‌زنی کرده‌اند نمی‌توان به شکل‌گیری سریع توافق در موضوعاتی که به موضوع هسته‌ای ایران مربوط است خوشبین بود، لیکن بیان این موضوع از سوی دو رسانه معتبر آمریکایی که به ارتباط با دستگاه‌های سیاسی و امنیتی آمریکا شهرت دارند، نشان می‌دهد که کاخ سفید به‌دنبال انتقال نشانه‌های مثبت برای تغییر مسیر چندماه گذشته و بازگشت به میز مذاکره‌ای است که ایران هیچ‌گاه آن را ترک نکرده است.