به گزارش اکوایران، بر اساس نظرسنجی جدید پایگاه دیلی‌مِیل، اگر انتخابات سراسری فردا برگزار شود، جو بایدن می‌تواند رقیب جمهوری‌خواه خود (هر که باشد) را شکست دهد. اما ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا با فاصله کم‌تری نسبت به ترامپ از او شکست خواهد خورد.

به نوشته دیلی‌میل، با این حال، ۱۷ ماه به انتخابات مانده و هنوز کارهای زیادی می‌توان انجام داد. بایدن بین مستقل‌ها عملکرد خوبی نداشته و اعداد و ارقام حاکی از رقابت بسیار سختی است. نظرسنجی از هزار رأی‌دهنده احتمالی انتخابات نهایی نشان داد که در تقابل بایدن و دسنتیس، نامزد دموکرات ۴۴ به ۴۳ پیروز خواهد شد.

رأی‌دهندگان دموکرات در انتخابات علیه ترامپ انگیزه بیشتری خواهند داشت و بایدن را با ۴۶ درصد در مقابل ۴۴ درصد رئیس‌جمهور سابق پیروز خواهند کرد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق که هفته گذشته وارد رقابت شد، ۳۸ درصد در مقابل ۴۱ درصد بایدن رأی خواهد آورد. در حالی که کریس کریستی که متحد سابق ترامپ و دشمن امروز اونست، با ۳۲ درصد به ۳۹ بایدن خواهد باخت.

ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیشتاز است. طبق میانگین نظرسنجی‌ها او ۳۰ درصد از دسنتیس جلوتر بوده و پنس نیز با اختلاف زیادی در رتبه ۳ قرار دارد.

حامیان دیگر نامزدها می‌ترسند که ترامپ بتواند نامزدی جمهوری‌خواهان را کسب کند. زیرا مشکلات حقوقی و منش دوقطبی‌سازش رأی‌دهندگان انتخابات نهایی را از او می‌راند که این باعث پیروزی مجدد جو بایدن خواهد شد.

جیمز جانسون، یکی از بنیان‌گذاران «جی. ال. پارتنرز» که این نظرسنجی را انجام داد، گفت: «یک نتیجه واضح وجود دارد. ترامپ نامحبوب‌ترین نامزد احتمالی نزد مستقل‌ها است و بین رقبای موجود، تنها کسی است که بایدن را شکست نخواهد داد».

در رقابتی رودررو با ترامپ، بایدن با ۵ درصد رأی بیشتر از میان مستقل‌ها پیروز می‌شود، در حالی که سایر جمهوری‌خواهان وضعیت بهتری دارند. این ارقام برای دسنتیس برعکس است و او میان مستقل‌ها ۵ درصد بیشتر از رئیس‌جمهور محبوبیت دارد.

نکته عجیب ماجرا مایک پنس است که احتمالاً روی خوشی از حامیان ترامپ نبیند؛ زیرا آن‌ها فکر می‌کنند که او به اندازه کافی برای حفظ قهرمانشان در قدرت تلاش نکرد. دموکرات‌ها نیز به دلیل اینکه او معاون اول ترامپ بود و او را در بسیاری از اقداماتش کمک کرد، خشمگین هستند. اما با این وجود، نظرسنجی نشان داد که او در میان مستقل‌ها با ۶ درصد از بایدن جلو است.

72247743-12203979-image-a-65_1687023826318

جانسون گفت: «کلید پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی رأی‌دهندگان مستقل خواهند بود. آنها در سال ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری را به بایدن دادند و رأیشان در برای نتیجه سخت انتخابات سال ۲۰۲۲ کنگره بسیار مهم بود. کاندیدایی که بیش از دیگران مورد توجه این گروه رأی‌دهندگان قرار دارد، مایک پنس است. او با ۳۸ درصد محبوبیت در نزد مستقل‌ها، ۶ درصد از بایدن جلوتر است.

جانسون افزود: «چیزی که او را عقب انداخته‌اند، ۱۰ درصد جمهوری‌خواهانی هستند که نمی‌دانند به چه کسی رأی خواهند داد. اما احتمالاً در روز انتخابات از نامزد جمهوری‌خواهان (هرکسی که باشد) حمایت می‌کنند».

پنس مبارزات انتخاباتی خود را در آیووا آغاز کرد، جایی که او معتقد است پیام او با رأی‌دهندگان مسیحی اوانجلیک که بخش مهمی از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه این ایالت را تشکیل می‌دهند، طنین‌انداز خواهد شد.

کریستی که در همان هفته با پنس وارد رقابت شد، ممکن است سخت‌ترین مسیر را پیش رو داشته باشد. او در ایالت نیوهمپشایر کمپین خود را آغاز کرد و امیدوار است که شهرتش نزد رأی‌دهندگان راست میانه برای رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه عموماً معتدل‌تر این ایالت کارساز باشد.

این نظرسنجی نشان داد که از بین این چهار نامزد، رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه کمترین اشتیاق را برای فرماندار سابق نیوجرسی دارند. تنها ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان گفتند که از او در انتخابات علیه بایدن حمایت خواهند کرد.

پنس می‌تواند روی ۷۲ درصد، دسنتیس روی ۸۴ درصد و ترامپ روی ۹۰ درصد آن‌ها حساب باز کند که نشان‌دهنده تسلط رئیس‌جمهور سابق بر حزب جمهوری‌خواه است.

این نظرسنجی از ۱۲ تا ۱۵ ژوئن انجام شد و از تلفن ثابت، تلفن همراه، پیامک و اپلیکیشن برای پرسش از هزار رأی‌دهنده احتمالی انتخابات سراسری در سراسر ایالات متحده استفاده کرد. حاشیه خطای آن ۳.۱ درصد است.