به گزارش اکوایران، بر اساس نظرسنجی موسسه آمریکایی گالوپ، در سال جاری تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها (38 درصد) می‌گویند که در مورد مسائل اجتماعی محافظه‌کار یا بسیار محافظه‌کار هستند، نسبت به کسانی که در سال‌های 2022 (33 درصد) و 2021 (30 درصد) چنین مواضعی داشتند. در عین حال، درصدی که می‌گویند دیدگاه‌های اجتماعی آنها بسیار لیبرال یا لیبرال است از 34 درصد در هر دو سال گذشته، به 29 درصد کاهش یافته است. طی این مدت گروهی که به عنوان میانه‌رو شناخته می‌شوند نزدیک به یک سوم (31 درصد) باقی مانده‌اند.

آخرین باری که این تعداد از آمریکایی‌ها گفته بودند که از نظر اجتماعی محافظه‌کار هستند، سال 2012 بود، در دوره‌ای که بیشتر بزرگسالان آمریکایی به طور مداوم در مسائل اجتماعی خود را محافظه‌کار معرفی می‌کردند.

این آمار بر اساس نظرسنجی سالانه «ارزش‌ها و باورها»ی گالوپ است که در ماه می انجام شد. این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که بسیاری از ایالت‌های آمریکا در حال بررسی سیاست‌های مربوط به افراد تراجنسیتی، سقط جنین، جرم و جنایت، مصرف مواد مخدر و آموزش هویت و تمایل جنسی در مدارس هستند.

15

رشد محافظه‌کاری اجتماعی در آمریکا طی دو سال اخیر

افزایش تعلقات محافظه‌کارانه در مسائل اجتماعی در دو سال گذشته تقریباً در میان همه گروه‌های سیاسی و جمعیتی دیده می‌شود. جمهوری خواهان یکی از بزرگترین افزایش‌ها را از 60 درصد در سال 2021 به 74 درصد حاضر ثبت کرده‌اند. افراد مستقل از نظر سیاسی،  افزایش متوسط پنج درصدی را نشان دادند، از 24 درصد به 29 درصد، در حالی که هیچ تغییری در میان دموکرات‌ها وجود نداشته است (10 درصد در هر دو سال 2021 و 2023).

از سال 2021 تا کنون، در میان میانسالان - افراد بین 30 تا 64 سال- افزایش دو رقمی در ایدئولوژی اجتماعی محافظه‌کارانه وجود داشته است. در همین مدت رشد محافظه‌کاری اجتماعی در میان آمریکایی‌های مسن‌تر ثابت بوده و در میان جوانان رشد اندکی داشته است.

رشد محافظه کاری اقتصادی

وقتی از آمریکایی‌ها خواسته شد دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل اقتصادی شرح دهند، 44 درصد آنها خود را محافظه کار، 33 درصد میانه‌ رو و 21 درصد لیبرال معرفی کردند. عده‌ای که می‌گویند محافظه کار هستند بین سال‌های 2020 تا 2022 به طور متوسط 40 درصد بوده‌اند. رقم فعلی بالاترین میزان از 46 درصد در سال 2012 است.

16

محافظه‌کاری اقتصادی نیز در سال اخیر افزایش یافته است.

این نظرسنجی در دوره‌ای انجام شد که رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن و کنگره این کشور درباره قانونی برای افزایش سقف بدهی فدرال و کاهش هزینه‌های دولت کشمکش داشتند.

نتیجه‌گیری

در بیشتر هشت سال گذشته، آمریکایی‌ها با درصدهای نسبتاً یکسانی خود را در مورد مسائل اجتماعی محافظه‌کار یا لیبرال معرفی می‌کردند. امسال محافظه کاران به طرز آشکاری برتری یافته‌اند. این تغییر بیشتر به دلیل افزایش محافظه‌کاری اجتماعی در میان جمهوری‌خواهان است، در شرایطی که موضوعات اجتماعی مانند حقوق تراجنسیتی‌ها، سقط جنین و دیگر موضوعات حساس در سطح ملی برجسته شده‌اند.

محافظه کاری اجتماعیِ بیشتر ممکن است محیطی مساعدتر برای تصویب قوانین اجتماعی با گرایش محافظه کارانه ایجاد کند، به خصوص در ایالت‌های با اکثریت جمهوری‌خواه. چه بسا در سال گذشته، بسیاری از ایالت‌های جمهوری‌خواه محدودیت‌های سخت‌تری را در مورد سقط جنین، مشارکت ورزشی و مراقبت‌های بهداشتی افراد تراجنسیتی و ممنوعیت‌هایی در مورد موضوعاتی که می‌توان در کلاس‌های درس مطرح کرد، تصویب کردند.

آمریکایی‌ها همچنان بیشتر می‌گویند که در مسائل اقتصادی محافظه‌کار هستند. وقتی از آنها خواسته شد تا دیدگاه های سیاسی خود را به طور کلی، بدون اشاره به مسائل اجتماعی یا اقتصادی توصیف کنند، 40 درصد گفتند که دیدگاه‌های محافظه کارانه، 31 درصد میانه رو و 26 درصد لیبرال دارند.