به گزارش اکوایران؛ اتحادیه اروپا بار دیگر ایران را تحریم کرد. این اتحادیه امروز با ادعای نقش داشتن چهار نهاد ایرانی در تولید و عرضه پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، آن‌ها را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرد.

آنطور که خبرگزاری اسپوتنیک نوشته است، اتحادیه اروپا در ادامه ادعاها علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی ایران از جنگ‌ روسیه علیه اوکراین چهار نهاد ایرانی را به بهانه نقش داشتن در ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

براساس اعلام این خبرگزاری، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «چهار نهاد ایرانی سازنده پهپادها و عرضه‌کننده آن‌ها به روسیه» را تحریم کرده است. اتحادیه اروپا پیش‌تر نیز تحریم‌هایی را با مطرح کردن این ادعا، علیه ایران اعمال کرده بود.

براساس اعلام ایسنا، ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است.

اوکراین نیز هشتم خرداد تحریم‌های 50 ساله علیه ایران وضع کرد و پارلمان این کشور پیش‌نویس قانون شماره ۹۳۳۳ در رابطه با اعمال تحریم‌های اقتصادی بخشی و دیگر تدابیر محدودکننده علیه ایران برای پنجاه سال را پذیرفت.

با تصویب این طرح، حمل‌ونقل کالاهای ایرانی از طریق اوکراین و استفاده از حریم هوایی آن ممنوع شده و تحریم‌هایی در زمینه تجاری، مالی و فناوری علیه ایران و شهروندان آن اعمال شد.