به گزارش اکوایران، سی‌ان‌ان به طور انحصاری به فایل صوتی دست یافته که مرتبط است با نشست سال 2021 در بدمینستر، نیوجرسی؛ جایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهورپیشین آمریکا درباره نگهداری اسناد محرمانه ای که از طبقه بندی خارج نکرده صحبت می کند.

این فایل صوتی که برای اولین باردر برنامه «اندرسون کوپر 360» شبکه سی‌ان‌ان پخش شد، شامل جزئیات جدیدی است؛ شواهدی مهم که به جک اسمیت، بازپرس ویژه برای تدوین دومین کیفرست علیه علیه ترامپ به اتهام سوء استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده کمک خواهد کرد. در بخشی از این فایل، تراپ درباره سند محرمانه پنتاگون مرتبط با حمله به ایران صحبت کرده بود.

به نوشته سی‌ان ان، ترامپ در حالی که در حال بحث در مورد طرح‌های پنتاگون بود، به سندی اشاره می‎ کند و آن را بسیار محرمانه می خواند. در فایل صوتی دو دقیقه‌ای، ترامپ و دستیارانش همچنین درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون شوخی می‌کنند. در نقطه‌ای از این فایل، صدای یکی از دستیاران احتمالی ترامپ شنیده می‌شود که پیشنهاد می‌کند هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا، اسناد محرمانه و بسیار محرمانه را مرتباً چاپ می‌کند؛ ترامپ در پاسخ می‌گوید که کلینتون این اسناد را برای آنتونی وینر، نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا ارسال می‌کند.همین عبارت موجب خنده حضار شد.

از آنجایی که در این فایل صوتی ترامپ تاکید می کند که اسنادی که در اختیار دارد بسیار محرمانه است، اظهاراتش با ادعاهایش که در مصاحبه هفته گذشته با فاکس نیوز مطرح کرده بود، مورد تردیدهای جدی قرار گرفته است.

ترامپ در گفتگو با فاکس گفته بود که سندی در دست نداشته، او در ادامه مدعی شده بود که سند محرمانه ای در اختیار نداشته و اسنادی که در اختیارش است حاوی داستان های روزنامه، مجلات و مقاله ها است.ترامپ اوایل این ماه نسبت به 37 فقره اتهام مرتبط با سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده که در استراحتگاهش واقع در مارآ لاگو او در پالم بیچ فلوریدا نگهداری می شد، خود را بی گناه دانست.

در کیفرخواست بازپرس ویژه آمده که ترامپ به افراد حاضر - یک نویسنده، ناشر و دو تن از کارکنانش- اطلاعات طبقه بندی شده درباره طرح حمله به ایران را نشان داده است.این مقوله یکی از دو موردی است که در کیفرخواست به آنها اشاره شده، گفته می شود ترامپ اطلاعات طبقه بندی شده را به کسانی که دارای مجوزهای امنیتی نبوده اند نشان داده است.

سی‌ان‌ان قبلاً گزارش داده بود که ترامپ ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را به واسطه مخالفاتش با حمله به ایران را به چالش کشید چرا که میلی نگران بود ترامپ درگیری تمام عیار را به راه بیندازد.فعلا دفتر بازپرس ویژه از اظهار نظر خودداری کرد.

این فایل صوتی که در اختیار سی‌ان‌ان قرار گرفته، با این ادعای ترامپ شروع می‌شود که می‌گوید (اینها افراد بدی هستند)، همزمان کارمندانش ادعا می‌کنند که کودتایی علیه ترامپ صورت گرفته است.یکی از کارمندان گفت: مثل زمانی که مایلی در مورد این صحبت می کند: او در ادامه مدعی است: آنها سعی داشتند این کار را حتی قبل از اینکه شما سوگند یاد کنید، انجام دهند.مشخص نیست مراد از « آنها» چه کسانی هستند.بخش بعدی گفتگو در کیفرخواست گنجانده شده است. صدای ترامپ در این فایل به گوش می رسد که می گوید: می‌خواهم به ایران حمله کنم، شگفت‌انگیز نیست؟