به گزارش اکوایران، یک مقام اسرائیلی گفت این رژیم به حمله پیشگیرانه علیه سایت‌های هسته‌ای ایران نزدیک نیست.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت داخلی کابینه بنیامین نتانیاهو روز جمعه گفت، در حالی که مذاکرات [غیرمستقیم] میان تهران و واشنگتن به دنبال کاهش تنش‌ها است، اسرائیل به حمله پیشگیرانه علیه سایت‌های هسته‌ای ایران نزدیک نشده است.

زاچی هانگبی گفت که هنوز مشخص نیست از مذاکراتی که متحد اصلی اسرائیل، ایالات متحده با ایران در هفته‌های اخیر در تلاش برای ترسیم اقداماتی که می تواند برنامه هسته‌ای تهران را محدود کرده و تنش ها را کاهش دهد، چه نتیجه‌ای حاصل شود.

هانگبی به کانال 13 تلویزیون گفت، با این وجود، هیچ توافقی اسرائیل را مقید نمی‌کند. هانگبی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم اسرائیل برای حمله پیشگیرانه به ایران نزدیک است یا خیر، ادعا کرد: «ما نزدیک‌تر نمی‌شویم زیرا ایرانی‌ها مدتی است که متوقف شده‌اند، اورانیوم را تا حدی که از نظر ما خط قرمز است غنی‌سازی نمی‌کنند». هانگبی افزود: «اما ممکن است [این ماجرا] اتفاق بیفتد. بنابراین ما در حال آماده شدن برای لحظه‌ای هستیم که اگر فرا برسد، باید از اسرائیل دفاع کنیم».

پیش ازاین نتانیاهو ادعا کرده بود که یک «خط قرمز» برای غنی‌سازی اورانیوم ایران با درجه خلوص شکافت‌پذیر 90 درصد تعیین کرده است. ایران در سال‌های اخیر غنی‌سازی خود را به خلوص 60 درصد رسانده است.

مقامات ایرانی و غربی که نتوانستند توافق هسته ای 2015 را احیا کنند که غنی‌سازی تهران را به 3.67 درصد محدود کرده بود، اخیرا برای ترسیم اقداماتی که می‌تواند از تنش‌های موجود بکاهد، با یکدیگر دیدار داشته‌اند.