به گزارش اکوایران، کلانتری 16 زاهدان که پیش از این در روز هشتم مهر سال 1401 مورد حمله قرار گرفته بود، صبح امروز (شنبه 17 تیر) نیز بار دیگر مورد حمله مسلحانه قرار گرفت. 

اگرچه در ابتدا جزئیات چندانی از این حمله مسلحانه مشخص نشده بود، اما برخی رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی و همچنین رسانه‌های دولتی از انفجار دو کمربند انتحاری توسط مهاجمان خبر دادند.

پس از ساعاتی اما معاون امنیتی - اطلاعاتی استانداری استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با ارائه توضیحات تکمیلی درباره این حمله گفت که نیروی انتحاری در صحنه نبوده است و افراد مسلح با نارنجک به کلانتری حمله کرده‌اند.

او اظهار کرد: این افراد موفق به ورود به کلانتری نشده‌اند و در برجک کلانتری مستقر شدند. چهار فرد مسلح ناشناس صبح امروز به کلانتری حمله کردند و حالا اوضاع تحت کنترل است.

همچنین شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این درگیری، از شهادت یک نفر از نیرو‌های کلانتری خبر داد.

با این حال آنطور که خبرگزاری مهر و برخی رسانه‌های دیگر نوشته‌اند، اطلاعات غیررسمی از شهادت «دو» مامور فراجا حکایت دارد و گفته شده دو نفر از مهاجمان نیز در جریان درگیری‌های این حمله مسلحانه کشته شده‌اند.

با این حال این آمارها از سوی منابع رسمی تأیید نشده است. همچنین طبق اعلام رسمی، با افزایش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در منطقه و محاصره محدوده درگیری و انسداد مسیرهای منتهی به این منطقه، این درگیری مسلحانه به پایان رسیده است.