به گزارش اکوایران، محمدباقر قالیباف در نشست با جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب به شاخص‌ها نگاه می‌کنند و به برآیند خروجی عملکرد مجلس توجه دارند. گاهی نگاه ما به مصداق‌هاست. مثلاً یک آقایی یک حرفی در مجلس زده یا مرتکب خطایی شده و این خطا را به حساب تمام مجلس می‌گذاریم. مشخص است این دو شاخص در قضاوت کاملاً با هم متفاوت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمی‌توانیم عمل یک یا چند نفر را در یک مجموعۀ ۲۹۰ نفری به حساب برآیند عملکرد کل مجلس بگذاریم و بگوییم این مجلس انقلابی نیست.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی مجلس، قانون‌گذاری است، افزود: در هر کجا که بودم، سعی کردم ارتباط با مردم را قطع نکنم. همیشه بعد سخنرانی‌ها می‌مانم تا صحبت‌های مردم را بشنوم. مردم می‌گویند شما در مجلس چه کردید؟ وضع قانون که نشد کار! بگویید برای معیشت چه کردید. باید در نظر گرفت وظیفۀ من به‌عنوان نمایندۀ مردم اجرای قانون نیست.

بر اساس گزارش ایسنا، قالیباف در بخشی از صحبت‌هایش به لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در این لایحه، تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابل‌ اجراست تا جلوی هنجارشکنی‌ها را در این زمینه بگیریم.

وی با بیان اینکه در مسأله حجاب، از ابعاد مختلف مانند بُعد شرعی، قانونی، اجتماعی و فلسفی وظیفه داریم، اظهار کرد: معتقدم جنبۀ هویتی حجاب مهم‌تر از چهار بُعد دیگر آن است. جنس این کار نیز ایجابی است.

قالیباف از کم‌کاری 32 دستگاه متولی در زمینه حجاب، با وجود دریافت بودجه و اعتبارات، خبر داد و گفت: در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتبار می‌گیرند تا در حوزۀ حجاب کار کنند، کوتاهی کرده‌اند. باید دقت کنیم در این میدان دوقطبی‌سازی ایجاد نکنیم. مردم را مقابل هم قرار ندهیم که این کار خواستۀ دشمن است.