به گزارش اکوایران، معاون اول رئیس‌جمهور گفته کم‌توجهی به آموزش و پرورش، به معنای کم‌توجهی و ضربه به آینده کشور است. او می‌گوید اجرای عملیاتی و زمانبندی‌شده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گامی مهم و اساسی در کاهش یا به صفر رساندن نرخ بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان در حال ترک تحصیل است.

محمد مخبر به آمار بازماندگان از تحصیل در برخی استان‌ها اشاره کرد و در این راستا وزیر آموزش و پرورش را موظف کرد تا برنامه عملیاتی تشکیل یک قرارگاه برای رفع این معضل را به سرعت آماده و عملیاتی کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی در دوره دانش‌آموزی، گفت: باید برای عقب‌ماندگی مهارتی دانش‌آموزان در دوره کرونا یک برنامه ویژه تمهید شود و این موضوع با کمک مجلس در برنامه هفتم نیز گنجانده شود.

مخبر از برنامه احیای هنرستان‌ها در سیستم آموزش و پرورش کشور خبر داد و تاکید کرد: اگر یک دانش‌آموز پس از اتمام دوره تحصیلی در نظام آموزش و پرورش بتواند صاحب حرفه و مهارتی شود، می‌توان به تکرار چرخه فقر و ریشه‌کنی آن در خانواده و کشور پایان و سطح اشتغال را افزایش داد. بنابراین ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش توجه به هنرستان‌ها را بار دیگر در رأس برنامه‌های خود قرار دهد.

وی همچنین اظهار کرد: تهیه و تدوین لایحه تقویت مدارس در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند برخی اشتباهات گذشته در خصوص سرانه مدارس، سرانه تغذیه و جابجایی دانش‌آموزان را جبران کند. او همچنین بر ضرورت و اهمیت طرح اداره مدارس به صورت هیأت امنایی و مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری خیرین مدرسه‌ساز در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت که وزارت آموزش و پرورش باید «طرح ارزیابی تحصیلی بدون امتحان» را بررسی و تدوین کند.