به گزارش اکوایران، اطلاعات شفافیت امور مالی کمپین‌ها که کمیسیون انتخابات فدرال در روز شنبه منتشر کرد، کمک‌ها و هزینه‌های نامزدها را از آوریل تا پایان ژوئن که بسیاری از نامزدها برنامه‌های خود برای نامزدی ریاست‌جمهوری در این بازه اعلام کردند، پوشش می‌دهد.

به نوشته بلومبرگ، این اولین گزارش شفافیت حامیان از زمان اعلام همه نامزدهای اصلی است. وضعیت آنها به شرح زیر است:

جو بایدن

کمپین انتخاباتی وی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن تلاش خود را برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ با جمع‌آوری ۷۲ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم آغاز کرد. بایدن از زمان اعلام حضور رسمی خود در ۲۵ آوریل، به طور متوسط، روزانه بیش از ۱ میلیون دلار کمک جمع کرده که نسبت به کمپین باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا سرعت بیشتری داشته است.

AP23034842665030

«صندوق پیروزی بایدن» که برای کارزار انتخاباتی او، کمیته ملی حزب دموکرات و احزاب ایالتی کمک جمع‌آوری می‌کند، حدود ۴۰.۸ میلیون دلار به دست آورده است. این کمپین ۸.۷ میلیون دلار نیز جمع کرد. کمیته ملی حزب دموکرات و دو کمیته دیگر نیز توانسته‌اند مبالغی جمع کنند.

بر اساس یک توافق جمع‌آوری کمک مالی مشترک بین کمپین انتخاباتی بایدن، حزب دموکرات و احزاب ایالتی، رئیس‌جمهور می‌تواند نسبت به رقبای جمهوری‌خواه خود پول بیشتری جذب کند. حداکثر کمک مالی به صندوق پیروزی بایدن به ازای هر نفر ۹۲۹۶۰۰ دلار است که از محدودیت ۳۳۰۰ دلاری مشارکت فردی برای کمپین‌های انفرادی که نیازی به موافقت حزب ندارد، به مراتب بیشتر است.

حامیان صندوق پیروزی بایدن شامل استوارت باینوم، رئیس هیئت‌مدیره هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی «Choice» و همسرش ساندرا هر کدام ۹۲۹۶۰۰ دلار کمک کردند. سَم آلتمن، مدیرعامل «OpenAI» و سازنده «ChatGPT»، رید هافمن از بنیان‌گذاران «LinkedIn»، ست مک‌فارلین، بازیگر و نویسنده و مایکل کورس، طراح مد از اهداکنندگان بودند.

دونالد ترامپ

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که او در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از ۳۵ میلیون دلار به دست آورده است. حتی در شرایطی که مشکلات حقوقی او افزایش یافته، ارتش حامیان خُرد با دلارهای کوچک به سمت او آمده‌اند.

201027-donald-trump-ew-724p

این پول از طریق کمیته جمع‌آوری کمک‌های مالی مشترک «ترامپ آمریکا را نجات می‌دهد» جمع‌آوری شده که کمک‌های مالی را بین کمپین وی و کمیته اقدام سیاسی به رهبری خودش تقسیم می‌کند و تا ۳۱ جولای به کمیسیون انتخابات فدرال گزارش نخواهد داد. مشخص نیست که در نهایت چه مقدار از ۳۵ میلیون دلار به این رهبری این کمیته اختصاص خواهد یافت که می‌تواند بین نامزدهای دیگر تقسیم شده یا خرج هزینه‌های حقوقی و دادگاه‌های ترامپ را بپردازد؛ اما در حال حاضر ۱۰ درصد از آن پول برای این منظور در نظر گرفته شده است.

تیلمن فرتیتا، صاحب کازینو، کارلا ساندز، سفیر دولت او در دانمارک و نامزد انتخابات مقدماتی مجلس سنا در پنسیلوانیا، اندرو پوزدر، مدیرعامل سابق رستوران‌های «CKE»، مالک «Hardees» و «Carl’s Jr.»، هر یک ۳۳۰۰ دلار به ترامپ اهدا کردند. پوزدر اولین گزینه ترامپ برای رهبری وزارت کار آمریکا بود، اما نامزدی خود را پس گرفت.

لوئیس برمر، یکی دیگر از منصوبان شکست‌خورده دولت ترامپ که برای مؤسسه «Cerberus Capital Management» کار می‌کرد، فیل رافین، شریک ترامپ در هتلی در لاس‌وگاس و ساول فاکس، یکی از حامیان اصلی جمهوری‌خواهان نیز به او کمک مالی کردند.

کمپین او مجموع دریافتی‌ها را ۱۷.۷ میلیون دلار گزارش کرد که شامل ۱۵.۲ میلیون دلار از کمیته جمع‌آوری سرمایه مشترک او، کمی کمتر از ۷۵۰۰۰ دلار به طور مستقیم و ۲.۵ میلیون دلار بازپرداخت و تخفیف از پرداخت‌های قبلی به فروشندگان بود. این کمپین ۹.۱ میلیون دلار هزینه کرده و ۲۲.۵ میلیون دلار پول نقد در پایان سه‌ماهه داشته است.

ترامپ با ۵۳ درصد حمایت در نظرسنجی‌های ملی «RealClearPolitics»، پیشتاز نامزدی حزب جمهوری‌خواه است.

ران دسنتیس

ران دسنتیس بیش از ۲۰ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم جمع‌آوری کرد و در رتبه دوم رقابت کسب کمک‌های مالی جمهوری‌خواهان قرار گرفت. او در نظرسنجی‌ها با میانگین ۲۰.۶ درصد رتبه دوم را دارد. کمک‌کنندگان به کمپین او شامل کلسی وارن، رئیس شرکت «Energy Transfer»، کنت لانگون، یکی از بنیان‌گذاران «Home Depot» و هارلان کرو، میلیاردر محافظه‌کار است.

photo_2023-05-25_02-42-32

مِل سمبلر که پس از کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۱۶ معاون رئیس کمیته مالی ترامپ بود، و هارولد هَم از «Continental Resources» نیز در کمپین او مشارکت داشتند.

دسنتیس ۷.۹ میلیون دلار هزینه کرد و ژوئن را با مجموعاً ۱۲.۲ میلیون دلار پول نقد به پایان رساند. حامیان خرد که کمتر از ۲۰۰ دلار کمک کرده‌اند، ۲.۹ میلیون دلار به کمپین دسنتیس اهدا کردند که نشانه بزرگی حمایت مردمی از این نامزد است. حدود ۳۵۰۰۰۰ دلار آن از صندوق پیش‌نویس دسنتیس انتقال یافته است. این صندوق متعلق به کمیته‌ای بود که پیش از اعلام نامزدی فرماندار فلوریدا تشکیل شده بود.

کمیته مدیریتی اقدام سیاسی دسنتیس می‌گوید که از ماه مارس، ۱۳۰ میلیون دلار دیگر جذب کرده که برخی از آن‌ها از کمپین انتخاباتی فرمانداری فلوریدا در سال ۲۰۲۲ باقی مانده است.

نیکی هیلی

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در سه‌ماهه دوم ۲۶ میلیون دلار از جمله ۷.۳ میلیون دلار کمک‌های مستقیم به دست آورد. این نشان‌دهنده حمایت اهداکنندگان، به رغم محبوبیت پایین در نظرسنجی‌ها (۳ درصد) است.

nikki-haley-presidential-campaign

از آوریل تا ژوئن، «صندوق ایستادگی برای آمریکا»، کمیته مدیریتی اقدام سیاسی حامی هیلی ۱۸.۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرد و مجموع بودجه تبلیغاتی او را به ۲۶ میلیون دلار رساند.

هیلی از سوی برخی از اهداکنندگان متمول جمهوری‌خواه، از جمله کنت لانگون، آلیس والتون و کِنت فیشر که همگی ۶۶۰۰ دلار اهدا کردند، حمایت شد.

مایک پنس

معاون رئیس‌جمهور سابق در ۲۴ روز اول مبارزات انتخاباتی خود کمتر از ۱.۲ میلیون دلار جمع کرد که عملکردی ضعیف در این رقابت شلوغ حزب جمهوری‌خواه بود. این کمپین کمتر از ۷۵۰۰ دلار خرج کرد و ماه ژوئن را با ۱.۱ میلیون دلار به پایان رسید. ۳۴۷۰۰۰ دلار از اهداکنندگان خرد که کمتر از ۲۰۰ دلار کمک کرده بودند نیز دریافت شد.

90_3

لیست حامیان پنس شامل نام‌های بانفوذ مانند فیشر، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری‌خواه و هیلی باربور، لابی‌گر مشهور واشنگتن و جو کرافت، مدیر اجرایی «Alliance Resource Partners LP» هستند.

با این حال، جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌تواند برای پنس، فرماندار سابق ایالت ایندیانا که در مجموع ۱۹.۴ میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی خود در این ایالت جمع کرده، مشکل‌ساز باشد. او با ۶.۳ درصد در رتبه سوم نظرسنجی‌ها قرار دارد. در رقابتی که کمپین‌های جمهوری‌ها و کمیته‌های مدیریتی اقدام سیاسی قبلاً ۶۸ میلیون دلار برای تبلیغات رسانه‌ای هزینه کرده‌اند، پنس برای حفظ موقعیت خود به پول بیشتری نیاز دارد.

ویوِک راماسوامی

ویوک راماسوامی، کارآفرین حوزه زیست‌فناوری در سه‌ماهه دوم ۷.۷ میلیون دلار از جمله ۵.۴ میلیون دلار از جیب خود، برای کمپین خود جمع کرد. او پس از خرج ۸ میلیون دلار، ژوئن را با ۹ میلیون دلار به پایان رساند. او از زمان راه‌اندازی کمپین خود، ۱۶ میلیون دلار از پول خود را صرف این کارزار کرده است.

vivek-selfie

راماسوامی در توییتی نوشت که او ۶۵۰۰۰ حامی مالی دارد که بیش از حد نصاب لازم برای شرکت در مناظره‌های درون‌حزبی است. او ۲.۳ میلیون دلار از سایر اهداکنندگان، از جمله ۱.۲ میلیون دلار از حامیان خرد جمع‌آوری کرده است. اکنون راماسوامی با ۳.۱ درصد در رتبه ششم نظرسنجی‌ها قرار دارد.

تیم اسکات

تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی در ۴۰ روز اول مبارزات انتخاباتی خود، ۶.۱ میلیون دلار جمع کرد. مبلغی که او را پایین‌تر از سایر نامزدها قرار می‌دهد.

230522133804-02-tim-scott-230522

یک کمیته مدیریتی اقدام سیاسی حامی اسکات نیز در سه‌ماهه گذشته ۱۹ میلیون دلار به دست آورد. کمپین اسکات ماه ژوئن را با ۲۱ میلیون دلار پول نقد به پایان رساند که شامل پول باقی‌مانده از مبارزات انتخاباتی او در سنا می‌شود.

اسکات که جمهوری‌خواه ارشد کمیته بانکداری سنا است، توسط دوتا از نام‌های بزرگ امور مالی حمایت می‌شود: استیو شوارتزمن از شرکت «Blackstone Inc.» و دیوید سولومون، مدیر اجرایی گروه شرکت «Goldman Sachs Group Inc.».

کریس کریستی

بر اساس گزارش منتشرشده از کمپین انتخاباتی کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی و منتقد برجسته ترامپ بیش از ۱.۶ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم جمع‌آوری کرده است. کمیته مدیریتی اقدام سیاسی حامی کریستی حدود ۵.۹ میلیون دلار جمع کرد و از زمان آغاز کمپینش اوایل ژوئن، به ۷.۵ میلیون دلار رسید. این کمپین فصل را با نزدیک به ۱.۶ میلیون دلار به پایان رساند.

90_2

از جمله اهداکنندگان به کمپین کریستی، پل تودور جونز، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری و کلی کرافت، حامی مالی ترامپ و سفیر او در سازمان ملل که هر کدام ۶۶۰۰ دلار اهدا کردند. دیوید تپر، مالک «Carolina Panthers» نیز که ۳۳۰۰ کمک کرد. او همچنین از تد اولسون، وکیلی که در انتخابات ریاست‌جمهوری توانست باعث پیروزی جورج بوش شود، ۱۰۰۰ دلار دریافت کرد.

رابرت اف. کندی جونیور

رابرت اف. کندی جونیور به عنوان یک دموکرات در انتخابات مقدماتی شرکت می‌کند. او که پسر رابرت اف. کندی فقید است، احتمالاً چالشی جدی برای بایدن نخواهد بود. او توانست نزدیک به ۶.۴ میلیون دلار جمع‌آوری کند. جوزف گبیا، بنیان‌گذار «Airbnb Inc.». و بیل آکمن، بنیان‌گذار «Pershing Square Capital Management» از جمله حامیان مالی او هستند.

80_3