به گزارش اکوایران، در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 26 تیر) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس درخصوص برگزاری انتخابات تناسبی در تهران که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده، بررسی شد.

نمایندگان مجلس در نهایت با پیشنهاد کمیسیون مربوطه برای حذف ماده 53 (درخصوص برگزاری انتخابات تناسبی) مخالفت کردند.

مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس، بعد از اعلام مخالفت نمایندگان، این طرح برای بررسی مجدد و ارائه پیشنهادات جدید به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ارجاع داده شد.

چندی قبل سخنگوی شورای نگهبان از اعلام موافقت این شورا با انتخابات تناسبی خبر داد و گفت: همه ایرادات مصوبه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با رفت‌وآمدهایی که داشته، برطرف شده و فقط بحث تناسبی شدن برگزاری انتخابات تهران باقی مانده است که این موضوع هم از نظر شورای نگهبان ایرادی ندارد و خلاف شرع و قانون اساسی نیست. منتظریم مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر خود را چه با انتخابات تناسبی و چه بدون آن اعلام کند.

با وجود موافقت شورای نگهبان و اصلاحات صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس برای برگزاری انتخابات تناسبی، هیأت عالی نظارت مجمع با این مصوبه مخالفت کرده و این ماده را مغایر با سیاست‌های کلی نظام و دارای ابهام دانسته است.