به گزارش اکوایران به نقل از خبرگزاری ریپورت جمهوری آذربایجان، مقامات باکو و ایروان برای برگزاری جلسات عملیاتی تعیین حدود دو کشور در مناطق مرزی مشترک توافق کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقامات ذی‌صلاح و کارشناسان دو کشور جلسات عملیاتی کمیسیون‌های تعیین حدود مرزی را در بخش‌های مختلف مرز دو کشور برگزار خواهند کرد.

ریپورت به نقل از دفتر مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان نوشت: «طبق توافق دوجانبه طرفین، مقرر شد جلسات تعیین حدود مرزی، هر بار در نقاط مختلف مرز دولتی دو کشور برگزار شود.»

به گفته این رسانه، در چهارمین دیدار شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر آذربایجان با مهر گریگوریان، همتای ارمنستانی او که حدود ۱۰ روز پیش برگزار شد، تعدادی از مسائل تشکیلاتی و رویه‌ای برای تعیین حدود مرزی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنا به گزارش ریپورت، در این جلسه طرفین بخش‌های مختلف مرز دولتی بین ارمنستان و آذربایجان را به عنوان محل برگزاری نشست بعدی پیشنهاد کردند و در نتیجه توافق شد که این نشست در خاک منطقه تاووش ارمنستان و منطقه اوغوز آذربایجان برگزار شود.

پس از جنگ ۴۴ روزه حدود ۳ سال پیش بین آذربایجان و ارمنستان، دو طرف با میانجیگری روسیه موافقتنامه آتش بسی را امضا کرده بودند و چند ماه بعد از آن، مذاکره برای عادی سازی روابط دو کشور با میانجی‌گری روسیه و اتحادیه اروپا آغاز شد که به گفته مقامات دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.

تعیین حدود مرزی، مذاکره بر سر نحوه ارتباط ارامنه ساکن در مرکز قره باغ (شهر خانکندی و روستاهای اطراف) با ارمنستان و نیز ایجاد مسیرهای ارتباطی از جمله کریدور زنگه‌زور و لاچین از جمله مسائل مورد اختلاف دو طرف برای امضای پیمان صلح و عادی سازی مناسبات طی ۲.۵ سال گذشته بوده است.