به گزارش اکوایران، محمدباقر قالیباف - رئیس مجلس شورای اسلامی - در جریان نشست علنی امروز (دوشنبه 2 مرداد) در پاسخ به تذکر نماینده شهررضا درباره تضییع حقوق نمایندگان از سوی وزیر کشور در ماجرای معاون سیاسی این وزارتخانه گفت: بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور خلاف قانون بوده و خود وزیر کشور نیز 4 ماده از این بخشنامه را خلاف دانست، آن را اصلاح کرد و به طور کتبی به مجلس در این رابطه نامه نوشت.

وی در ادامه گفت: مجلس هیچوقت از وزیر کشور درخواستی مبنی بر تغییر معاون سیاسی نداشته است. آقای وحیدی از من خواست تا وساطت کنم یک هفته تا 10 روز از نمایندگان مهلت بگیرم تا معاون سیاسی وزارت کشور را تغییر دهد. مردم باید بدانند که مجلس هیچگاه چنین درخواستی مطرح نکرده است.

قالیباف ادامه داد: بنده در جلسه غیرعلنی از نمایندگان درخواست کردم که این مهلت را به وزیر بدهند تا این مشکل در مهلت خواسته شده حل و فصل شود. حالا عده‌ای در تربیون‌ها پیدا می‌شوند که هم قانون تشخیص می‌دهند، هم اعمال قانون می‌کنند و هم حرف خلاف می‌زنند. ما به این افراد تذکر می‌دهیم که نباید مطالب خلاف قانون در مجالس عزای امام حسین بیان شود.

این صحبت‌های رئیس مجلس در حالی مطرح می‌شود که تیرماه، ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی با اعتراض تند نمایندگان مجلس مواجه شد، تا جایی که درخواست استیضاح وزیر کشور را مطرح کردند. 

ماجرا به همین‌جا ختم نشد و نمایندگان معترض بارها از صحن علنی مجلس خواهان برکناری معاون سیاسی وزیر کشور شدند. در همین راستا، محمد رشیدی - عضو هیأت رئیسه مجلس - گفته بود: «وزیر کشور قول داد که معاون سیاسی خود را تغییر دهد. مجلس با دولت همراهی و همکاری کامل دارد و همواره حمایت خود از دولت را اعلام کرده و وظیفه خود می‌دانیم اما این گونه رفتارها را برنمی‌تابیم.»

اما احمد وحیدی - وزیر کشور - هم در واکنش به این موضوع گفت: «این درخواستی بود که برخی نمایندگان مطرح کردند و من چیز خاصی در جلسه دیروز نگفتم؛ فقط اعلام کردم که در تعامل مثبت با مجلس به دنبال حل سوء‌تفاهمِ ایجادشده خواهم بود.»

با گذشت زمان و عدم تغییر معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان بار دیگر به این مضوع اعتراض کردند که قالیباف در یکی از جلسات علنی مجلس گفت: «با توجه به اینکه کار ستاد انتخابات شروع شده است، وزیر کشور خواسته فرصت یکی دو هفته‌ای به او داده شود تا جایگزین معاون سیاسی وزیر کشور را مشخص کند. از نمایندگان می‌خواهم موضوع استیضاح را دیگر مطرح نکنند.»