به گزارش اکوایران، پس از آنکه از دیشب برای چندمین‌بار خبرهایی مبنی بر به جریان افتادن طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان منتشر و دست به دست شد، حالا خبرهای تازه‌ای رسیده مبنی بر اینکه حمید سجادی از سمت خود در رأس وزارت ورزش استعفا داده است.

در همین راستا خبرگزاری فارس با اعلام خبر استعفای سجادی از وزارت ورزش و جوانان، دلیل این استعفا را مشکلات جسمی او عنوان کرده است. این در حالی است که تاکنون چندین بار حرف استیضاح سجادی به میان آمده و برخی رسانه‌ها نیز از موافقت رئیس دولت سیزدهم با استعفای او خبر داده بودند.

یک عضو هیأت رئیس مجلس گفته بود با توجه به اینکه وزیر ورزش تاکنون چهار کارت زرد از مجلس گرفته، طبق تصمیم هیأت رئیسه استیضاح او اعلام وصول می‌شود.

در همین ارتباط خبرگزاری تسنیم نوشته بود که احتمال موافقت ابراهیم رئیسی با استعفای سجادی قوت گرفته است. این خبرگزاری اصولگرا هم مانند خیرگزاری فارس دلیل استعفا و احتمال موافقت رئیس‌جمهور با این استعفا را بیماری و مشکلات جسمی سجادی عنوان کرده است.

در این خبرها نوشته شده که سجادی به دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان، تاکنون دوبار استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده است.

گفته شده که وزیر ورزش در روزهای اخیر به دلیل آسیب به طحال، در سانحه سقوط هلیکوپتر، تحت عمل جراحی قرار گرفته و هم‌اکنون نیز در بیمارستان در حال درمان است.

همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم و معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، حمید سجادی با 165 رای موافق، 108 رای مخالف و 13 رای ممتنع توانسته بود از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد.

در تاریخ چهارم اسفند 1401 بالگرد MIL.171 متعلق به هلال احمر که در حال انتقال وزیر ورزش و جوانان و هیأت همراه او از شهرستان رابر کرمان به شهرستان بافت بود، دچار سانحه شد. در این سانحه یکی از همراهان وزیر ورزش جان باخت و تعدادی دیگر از جمله خود سجادی مصدوم شدند.

حدود دو ماه و نیم بعد یعنی در 24 اردیبهشت امسال مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گزارش بررسی سانحه را اعلام کرد و گفت که بالگرد مشکل فنی نداشته و علت وقوع سانحه عامل انسانی یعنی خلبان بوده، اما تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و نبستن کمربند ایمنی مسافران نیز عوامل کمکی بوده‌اند.

در روزهای ابتدایی بروز سانحه سقوط بالگر حامل وزیر ورزش و همراهانش، استفاده غیرامدادی از بالگرد هلال احمر با انتقادات زیادی مواجه شده بود.