به گزارش اکوایران، در پی این حادثه حمید سجادی - وزیر ورزش - و همراهان وی در این بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند، وزیر ورزش دچار خونریزی مغزی شد و دقایقی بعد از سانحه، مشاور وزیر جان باخت.

در سانحه این بالگرد که هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت - استان کرمان - دچار حادثه شد، اسماعیل احمدی - مشاور وزیر ورزش و جوانان - جان خود را از دست داد.

در عکس‌هایی که از سانحه منتشر شده، مشخص است که بخشی از بالگرد از بدنه جدا شده است.

بالگرد 2

بالگرد 1

 

برخی مسئولان محلی نیز وزیر ورزش را در سفر به بافت همراهی می‌کردند. همچنین فیلمی از مصدومیت نماینده بافت در مجلس در سانحه بالگرد منتشر شده که او را روی تخت بیمارستان نشان می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نیز در این حادثه ضربه مغزی شده است.

رئیس اورژانس کرمان با اعلام این خبر گفته که مدیرکل ورزش استان تهران نیز از ناحیه کمر دچار مشکل و آسیب نخاعی شده است.

همچنین خبرآنلاین پس از گفت‌وگو با محسن معتمدکیا مدیرکل اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان از ناحیه کتف دچار آسیب و شکستگی شده اما حال عمومی او خوب است.

بر اساس توضیحات تکمیلی، این بالگرد یک بار نشسته و دوباره از زمین بلند می‌شود که موقع نشستن برای بار دوم، دچار سانحه می‌شود. علت این حادثه در دست بررسی است. حال مصدومان مساعد است و در بیمارستان بافت تحت درمان قرار دارند.

این بالگرد از ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متری حین فرود دچار سانحه شد و بالگرد سقوط کرد.

چهار نفر کادر پرواز و تعدادی همراهان وزیر بودند که در این حادثه تعدادی از آنان مصدوم شدند و به بیمارستان بافت منتقل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و نماینده بافت در مجلس و جمعی از معاونان و مسئولان وزارت ورزش نیز در این پرواز حضور داشتند.

آنطور که معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان اعلام کرده، بالگرد سانحه‌دیده متعلق به هلال احمر کرمان بوده و 16 مصدوم بر جای گذاشته است.

خونریزی مغزی وزیر ورزش

ساعتی بعد از بروز سانحه اعلام شد که وزیر ورزش و جوانان در این حادثه دچار خونریزی مغزی شده و با بالگرد به یکی از مراکز درمانی کرمان منتقل شده است.

به گفته رئیس اورژانس کرمان، در زمان انتقال به بیمارستانی در کرمان، وضعیت عمومی، علائم حیاتی و تنفس حمید سجادی - وزیر ورزش - ثابت بوده است.

ساعتی بعد هم اعلام شد که بلافاصله پس از ورود به بیمارستان، وزیر ورزش برای انجام جراحی مغز به اتاق عمل منتقل شده است.

پس از گذشت ساعتی از انتقال وزیر ورزش به بیمارستان باهنر کرمان، رئیس این بیمارستان گقت: وضعیت وزیر ورزش پایدار بوده و فعلا به آی سی یو‌ منتقل شده است. با وجود اینکه هوشیاری حمید سجادی پایین است، اما تا اطلاع ثانوی به جراحی نیاز ندارد.

در همین حال و در پی بررسی‌های مقدماتی سانحه، مدیرکل بررسی حوادث سازمان هواپیمایی با تایید اینکه این بالگرد متعلق به هلال احمر بوده، تاکید کرده که بالگرد مورد اشاره، ثبت هواپیمایی کشوری نبوده است، ولی تیم بررسی سازمان هواپیمایی کشوری آماده همکاری با هلال احمر است.

همچنین با دستور رئیس جمعیت هلال‌ احمر، تیم کارشناسان فنی و متخصص این جمعیت با هدف بررسی علت یا علل سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش به کرمان اعزام شده است.

از بین مصدومان، گفته شده حال 4 نفر نامساعد است و دو نفر از آنها که وضعیت وخیم‌تری دارند به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

رئیس اورژانس کرمان هم به تسنیم گفته است: در پی سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش، متاسفانه حمید سجادی وزیر ورزش وضعیت مناسبی ندارد و حال وی وخیم ا‌ست.

وی گفته «از وضعیت سایر سرنشینان این بالگرد اطلاع دقیقی ندارم اما گزارشات اولیه حکایت از شکستگی دست و پای اکثر مدیران حاضر در این بالگرد دارد.»

اسامی مصدومان

ساعاتی پس از بروز این سانحه، اسامی مسافران بالگرد حامل ورزش و جوانان اعلام شد.

 مدیرکل روابط عمومی استاندار کرمان اعلام کرد: در بالگرد حادثه‌دیده، صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان، حبیب الله ستوده مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان، پورسلمان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان، بزرگر همراهان وزیر ورزش و جوانان، انصاری کاپیتان پرواز، محمودی مقدم مهندس پرواز، زهرا بافره عکاس، محسن معتمدکیا روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، طبیه هادی خانی خبرنگار صدا و سیمای کرمان، حسن قاسمی مهندس پرواز، محمدرضا پشتون روابط عمومی و پرویز علی محمدی کاپیتان پرواز حضور داشتند و مصدوم شدند.

اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش نیز در این سانحه جان باخت.

اخبار تکمیلی به مرور به این گزارش اضافه می‌شود.