به گزارش اکوایران، از آنجایی که سعودی‌ها اعلام کردند در این ماه میلیون‌ها بشکه در روز از تولید خود صرف‌نظر می‌کنند - در کنار دیگر کاهش‌های گروه اوپک پلاس - برداشت‌های نفت خام گزارش‌شده در روزهای چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده یا EIA، بسیار اندک بوده است. 

بر اساس داده های منطقه ای JODI مستقر در خاورمیانه، صادرات عربستان سعودی در ماه می به زیر 7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. 

کیلداف تحلیل‌گر بازار نفت گفت: «ما در این ماه رشدی نزدیک به 15 درصد در قیمت ثابت نفت داریم، زیرا بازار به وعده‌های تولید اوپک شک و تردید دارد». اگر وضعیت عرضه ایالات متحده به نحوی از عواقب وخیم این اقدامات اوپک در امان باشد، آنگاه ممکن است آنچه را که در اوایل سال جاری شاهد بودیم، تکرار کنیم: سریع و خشمگین در راه صعود، سپس نزول.

با این حال، برخی می‌گویند این بار احتمال کمی وجود دارد که بازار به راحتی عقبنشینی کند. به عنوان مثال، در ماه می، زمانی که نفت خام آمریکا از 80 دلار در هر بشکه در ماه قبل به زیر 65 دلار رسید، دولت بایدن هر هفته حدود سه میلیون بشکه به عرضه نفت از ذخایر استراتژیک نفت اضافه می‌کرد. 

فیل فلین، سرمایه‌دار نفتی و تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز در شیکاگو، می‌گوید با وجود تولید خالص نفت خام آمریکا در سه هفته گذشته، عرضه 7 درصد کمتر از میانگین پنج ساله است. او اوایل این هفته نوشت: «بر اساس سطح تقاضای فعلی، (تامین‌ها) در کمترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته است.

به‌علاوه، صعودی‌های نفتی استدلال می‌کنند که وال‌استریت انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده را اشتباه محاسبه کرده است، با داده‌های اولیه نشان می‌دهد که رشد سالانه 2.4 درصدی در سه ماهه دوم در مقابل پیش‌بینی‌ها برای رشد تنها 1.8 درصدی است. آنها می‌گویند که این عدد رشد نشان می‌دهد که ایالات متحده ممکن است به طور کلی از رکود فرار کند. در واقع فدرال رزرو نیز به این نتیجه رسیده است و گفته است که اقتصاددانان در پیش بینی‌های خود قیمت‌گذاری را در شرایط رکود متوقف کرده‌اند.

فلین همچنین می گوید که کل تقاضای فرآورده های نفتی در ایالات متحده در هفته گذشته 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به اوج جدید 32 میلیون بشکه در روز رسید. و ادامه کاهش در سکوهای نفتی ایالات متحده به این معنی است که تولید فقط کاهش خواهد یافت.

به هر حال، تقاضا برای نفت خام و سوخت در تابستان امسال بسیار ناچیز بوده است.

EIA گزارش داد که ذخایر بنزین در هفته گذشته تنها 0.786 میلیون بشکه در مقایسه با کاهش 1.678 میلیون بشکه‌ای پیش بینی شده و 1.066 میلیون بشکه در هفته قبل کاهش یافته است. بنزین سوخت خودرو، محصول سوخت شماره 1 ایالات متحده است.

در مورد ذخایر تقطیر، EIA ساخت 0.245 میلیون بشکه را گزارش کرد. تحلیلگران هفته گذشته کاهش 0.301 میلیون بشکه ای را در مقابل کاهش قبلی 0.014 میلیون بشکه ای پیش بینی کرده بودند. عرقیات به نفت گرمایش، گازوئیل برای کامیون ها، اتوبوس ها، قطارها و کشتی ها و سوخت برای جت ها تصفیه می شود.

و با وجود کاهش دکل‌ها که در این هفته نسبت به اوج 623 دکل در ژانویه به 529 کاهش یافته است، تولید نفت ایالات متحده به طور قابل‌توجهی در بالای 12 میلیون دکل در روز باقی مانده است زیرا شرکت‌های شیل به طور مداوم به کارایی تولید می‌افزایند. EIA در هفته گذشته کاهش تولید را فقط 0.1 میلیون بشکه برآورد کرد - تعدیل معمولی که به سختی چیزی را تغییر می دهد.

اگر همه چیز برابر باشد، اگر قیمت نفت همچنان بالاتر رود، ممکن است مشکل جدیدی برای فدرال رزرو ایجاد کند، که توانسته است تورم سالانه 3 درصد را از بالاترین سطح چهار دهه 9 درصد در ژوئن 2022 کاهش دهد.

اگر تورم دوباره اوج بگیرد، می‌دانیم بانک مرکزی چه خواهد کرد: انباشته شدن نرخ‌های بهره که قبلاً افزایش یافته است.