به گزارش اکوایران، قیمت نفت با 2 درصد افزایش به بالاترین حد 10 هفته اخیر رسید.

بهای معاملات آتی برنت 1.71 دلار یا 2.2 درصد افزایش یافت و به 79.40 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۱.۸۴ دلار یا ۲.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۴.۸۳ دلار رسید.

تسویه برنت بالاترین میزان خود از 28 آوریل و WTI از اول ماه می بود. برنت برای دومین بار در سه روز گذشته در قلمروی که از نظر فنی بیش از حد خرید شده بود، قرار گرفت.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: شکستن بالاترین سطح اخیر می‌تواند به عنوان یک گام صعودی تلقی شود که می‌تواند به برنت حرکتی برای بازگشت به بالای 80 دلار بدهد. وی افزود: «رالی همچنان در این مرحله شتاب دارد.»

معاملات آتی دیزل ایالات متحده نیز در مسیر رسیدن به بالاترین میزان خود از 18 آوریل بود.

یک روز پس از اینکه چندین مقام فدرال رزرو اعلام کردند که بانک مرکزی آمریکا به پایان چرخه انقباض خود نزدیک شده است، دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رسید.

دلار ضعیف‌تر، نفت خام را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر می‌کند.

با کاهش شدید بدبینی نسبت به چشم‌انداز اقتصادی و بهبود انتظارات فروش، اعتماد کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده در ژوئن به بالاترین حد هفت ماهه خود رسید، اما بازار کار همچنان فشرده همچنان نگرانی‌ها را در مورد تورم ایجاد می‌کند.

بازارها منتظر آمار تورم ایالات متحده در روز چهارشنبه برای سرنخ هایی در مورد چشم‌انداز نرخ بهره بودند. نرخ‌های بالاتر می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و همچنین از میزان تقاضای نفت بکاهد.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با اشاره به تقاضای قوی چین و کشورهای در حال توسعه به همراه کاهش عرضه اخیر، از جمله صادرکنندگان بزرگ عربستان سعودی و روسیه، اعلام کرد که بازار نفت باید در نیمه دوم سال 2023 محدود بماند.