افزایش نرخ‌ها خطری آشکار برای نفت است - اقدامات بازار در روز پنجشنبه نشان داد، قیمت‌های نفت خام برای دومین روز متوالی پس از کاهش شدید هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا، برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

قیمت نفت بخش زیادی از روز را در محدوده منفی سپری کرد زیرا جی پاول، رئیس فدرال رزرو، در اظهارنظرهای در طول سفرهای اروپایی خود، عزم بانک مرکزی را در استفاده از افزایش نرخ بهره برای فرونشاندن تورم بیش از دو برابر نشان داد.

با این حال، در دو ساعت پایانی معاملات، هر دو شاخص نفت خام ایالات متحده و نفت جهانی برنت بهبود یافتند زیرا فعالان بازار به احساسات صعودی روز دوشنبه که در هفته منتهی به 23 ژوئن بر قیمت نفت خام تاثیر گذاشت، بازگشتند.

وست تگزاس اینترمدیت که در نیویورک معامله می شود، 30 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 69.86 دلار در هر بشکه رسید و به افزایش 2.8 درصدی روز چهارشنبه افزود.

قیمت طلا به پایین ترین سطح 3 ماهه خود رسید / کاهش قیمت مس

پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره وجود دارد، قیمت طلا در روز پنجشنبه در کف سه‌ماهه خود معامله شد.

ترس از افزایش بیشتر نرخ‌ها نیز قیمت مس را کاهش داد، در حالی که معامله‌گران به دلیل نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی، فلز قرمز را با شتاب فروختند.

پاول در سخنانی در مجمع بانک مرکزی اروپا گفت که با وجود اینکه بانک مرکزی «مسیر طولانی را طی کرده است»، هنوز احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره وجود دارد.

اظهارات او باعث افزایش بازدهی دلار و خزانه‌داری شد و در عین حال بر چشم انداز دارایی‌های بدون بازده مانند طلا و سایر فلزات تاثیر گذاشت. بازارها همچنین قیمت‌گذاری را با احتمال بیشتری برای افزایش نرخ در نشست بعدی فدرال رزرو در اواخر جولای آغاز کردند.

هر اونس طلا در 1908.85 دلار ثابت ماند، در حالی که تا ساعت 20:04 به وقت شرقی (00:04 به وقت گرینویچ) هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1916.75 دلار در هر اونس رسید.