به گزارش اکوایران، دومین ارز دیجیتال بزرگ، اخیراً با کاهش شدید قیمت مواجه شد و از 1940 دلار به 1847 دلار رسید. در حالی که عوامل مختلفی در نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال نقش دارند، اعتقاد بر این است که فروش قابل توجهی توسط یک «نهنگ» خاص به طور قابل توجهی عامل این افت بوده است.

«نهنگ» در جهان کریپتو به فرد یا نهادی اطلاق می شود که مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال خاص را در اختیار دارد. هنگامی که چنین بازیکنی معاملات قابل توجهی انجام می دهد، اغلب باعث تغییرات قابل توجه قیمت می شود. در این مورد، یک نهنگ اتریوم 25000 اتریوم (به ارزش تقریبی 47.24 میلیون دلار) را به بایننس، پلتفرم محبوب مبادلات رمزنگاری، واریز کرد و 12 ساعت بعد، 15.9 میلیون USDT را برداشت.

این نهنگ کریپتو که به خرید پایین و فروش بالا شهرت دارد، در چند ماه گذشته نرخ برد عالی را برای معاملات اتریوم حفظ کرده است. این استراتژی موفق، در حالی که برای ایران سودآور بود، اخیراً منجر به فشار نزولی بر قیمت ETH شده است.

تنها 9 ساعت پس از تراکنش اولیه، نهنگ اقدام به برداشت 16 میلیون USDT دیگر کرد که به مارپیچ نزولی اتریوم کمک کرد. تحلیلگران معتقدند افت ناگهانی قیمت اتریوم تا حد زیادی به فروش قابل توجه این نهنگ نسبت داده شده است.

فعالیت‌های تجاری آینده این نهنگ تأثیرگذار می‌تواند به طور بالقوه فشار فروش بیشتری را بر ارزش بازار اتریوم وارد کند. با این حال، توجه به این نکته نیز ضروری است که بازارهای کریپتو می‌توانند تحت تأثیر عوامل بی‌شماری از جمله روندهای اقتصادی جهانی، اخبار نظارتی و تغییرات در احساسات سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.

این رویداد اخیر بر میزان قدرت و نفوذ نهنگ‌ها در بازار ارزهای دیجیتال تأکید دارد. سرمایه گذاران خرد باید همیشه محتاط باشند و کیف پول های بزرگ را دنبال کنند تا از فروش غیرمنتظره مانند این جلوگیری کنند.

کاهش قیمت نفت

قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت و برخی از افزایش‌های روز گذشته را جبران کرد. تحلیل‌گران می‌گویند سبب این کاهش انتشار داده‌های ضعیف اقتصاد چین بوده است. 

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 647 به وقت گرینویچ با 26 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 73.77 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 22 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 69.34 دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) اعلام کرد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 23 ژوئن 9.6 میلیون بشکه کاهش یافته است، هر دو معیار در روز چهارشنبه حدود 3 درصد افزایش یافتند که بسیار بیشتر از 1.8 میلیون به ازای هر بشکه است که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند.

«هیرویوکی کیکوکاوا»، رئیس NS Trading، یکی از واحدهای اوراق بهادار نیسان (OTC:NSANY) گفت: «بازار به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده و اروپا، که تقاضای جهانی نفت را کاهش خواهد داد، چرخید.»

رهبران بانک‌های مرکزی بزرگ جهان روز چهارشنبه مجدداً تأکید کردند که فکر می‌کنند برای مهار تورم سرسختانه به سیاست‌های سخت‌تر نیاز است، اما همچنان معتقدند که می‌توانند بدون ایجاد رکود به آن دست یابند.