به گزارش اکوایران، ین ژاپن در روز چهارشنبه در برابر اکثر ارزهای اصلی دیگر تحت فشار بود؛ حتی با وجود اینکه مقامات ژاپنی گفتند که می‌توانند برای تقویت آن مداخله کنند. همچنین پس از کاهش تورم در ماه می، دلار استرالیا کاهش یافت.

انتظارات بازار مبنی بر اینکه بانک ژاپن (BOJ) نرخ بهره را فوق‌العاده پایین نگه می‌دارد - در حالی که سایر بانک‌های مرکزی سیاست‌های پولی را برای مهار تورم اعمال می‌کنند - بر پول ژاپن تاثیر گذاشته و گمانه‌زنی‌ها را در مورد اینکه چه زمانی بانک مرکزی ممکن است وارد عمل شود، برانگیخته است.

«ماساتو کاندا» - مقام ارشد ارز ژاپن - روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «ما از نزدیک حرکت ارز را دنبال می‌کنیم. اگر بیش از حد شود، پاسخ مناسبی خواهیم داد.»

طلا جلوتر از فدرال رزرو، مس متاثر از چین

قیمت طلا در روز چهارشنبه اندکی حرکت کرد و در نزدیکی پایین‌ترین حد سه ماهه خود قرار گرفت، زیرا سخنرانی پیش روی جروم پاول - رئیس فدرال رزرو - و همچنین قرائت شاخص تورم ترجیحی بانک مرکزی، معامله‌گران را نگران کرد.

در همین حال، زمانی که داده‌های چین به بدتر شدن شرایط اقتصادی در بزرگترین واردکننده مس جهان اشاره کرد، قیمت مس بیشتر کاهش یافت.

هر اونس طلا ثابت در 1915.24 دلار بود، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در ساعت 00:56 ET (04:56 GMT) در 1924.10 دلار در هر اونس ثابت بود.

جذابیت شمش به عنوان یک دارایی امن در بحبوحه بهبود ریسک‌پذیری، به دنبال شاخص‌های مثبت اقتصادی از ایالات متحده، که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری در کالاهای سرمایه‌ای و بازار مسکن بود، کاهش یافت.

کاهش قیمت نفت

نفت روز چهارشنبه پس از گزارش صنعت مبنی بر کاهش بیش از حد در ذخایر نفت خام آمریکا که حکایت از تقاضای قوی داشت، افزایش یافت.

منابع بازار با استناد به داده‌های گروه صنعتی مؤسسه نفت آمریکا (API) پیش از انتشار آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ اعلام کردند که ذخایر نفت خام حدود 2.4 میلیون بشکه کاهش یافت.

نفت خام برنت در ساعت 0928 GMT با 48 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 72.74 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 31 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 68.01 دلار رسید.