به گزارش اکوایران، قیمت (BTC) امروز در 20 ژوئن افزایش یافت و به 28103 دلار یعنی سقف چهارده‌ روزه خود رسید. روند صعودی جدید BTC در حالی است که پیش‌بینی می‌شد اخبار اخیر در مورد سیاست‌های بایننس و کوین‌بیس توسط سازمان اوراق بهادار آمریکا تاثیر کاهشی روی قیمت بیت‌کوین داشته باشد. معامله‌گران احتمالاً امیدوار هستند که بیت‌کوین بتواند زنجیره باخت 10 هفته‌ای خود را بشکند.

به نظر می رسد یک کاتالیزور اصلی برای این رالی، علاقه سازمانی فزاینده به بیت کوین از سوی شرکت‌هایی مانند BlackRock (NYSE:BLK) و Fidelity Investments است که به نظر می‌رسد هر دو در فرآیند ثبت نام برای ETF بیت کوین هستند.

کاهش دلار پس از اظهارات رئیس فِد

اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد مبارزه مداوم بانک مرکزی برای کاهش تورم، نتوانست انتظارات بازار را برآورده کند، بنابراین دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها کاهش یافت.

پاول روز چهارشنبه به قانون‌گذاران گفت که مبارزه با تورم هنوز «راه درازی در پیش دارد» و علیرغم توقف اخیر در افزایش نرخ‌ها، مقامات توافق کرده‌اند که هزینه‌های استقراض احتمالا هنوز باید بالاتر رود.

پاول ضمن اشاره به اینکه تورم با هدف فدرال رزرو بسیار فاصله دارد، گفت که ممکن است منطقی باشد که نرخ ها را با سرعت متوسط بالاتر ببریم.

سقوط طلا به کف سه‌ماهه

قیمت طلا به کف سه‌ماهه خود سقوط کرد زیرا پاول افزایش‌های بیشتری در نرخ بهره را پیشنهاد می‌کند.

معامله‌گران طلا صدای پاول را شنیدند و در حین صحبت کردن، بازار را به پایین ترین سطح 3 ماهه رساندند. وقتی کارش تمام شد، آنها بیشتر چیزهایی را که فروخته بودند، پس گرفتند، نشانه ای که شاید نشان می‌دهد که سناریوی رئیس فدرال رزرو نمی‌تواند بازارها را بیش از آنچه که برای آن آماده شده بودند شوکه کند.

قرارداد یک ماهه طلا در کامکس نیویورک به 1933.30 دلار در هر اونس رسید که تنها 2.20 دلار یا 0.1 درصد در روز کاهش یافت. پیش از این، به 1929.75 دلار کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از اواسط مارس است.

 برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کردند که با توجه به اینکه فدرال رزرو در مسیر ارائه نرخ‌های بالاتر است، قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

کریگ ارلام، تحلیلگر در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA گفت: «طلا در ماه گذشته به طور گسترده بین 1940 تا 1980 دلار معامله شده است که در چند مورد به طور خلاصه از این محدوده خارج شده است. معامله‌گران برای یک شکست قابل توجه‌تر به سمت نزول در حالت آماده‌باش خواهند بود.