به گزارش اکوایران، پس از اینکه فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره در آینده خبر داد، دلار افزایش یافت؛ اما در مقابل، یورو تضعیف شده است.

دلار آمریکا روز پنجشنبه پس از اینکه فدرال رزرو هزینه‌های استقراض را بدون تغییر رها کرد، تقویت شد. همچنین اعلام سیاست بانک مرکزی اروپا در اواخر روز، نشانه‌ افزایش بیشتر آتی نرخ‌ها بود.

پیش‌بینی‌ها و نمودار نقطه‌ای نشان می‌دهند که سیاست‌گذاران آماده دو افزایش دیگر نرخ تا پایان سال 2023 هستند. «جروم پاول»، رئیس فدرال رزرو، گفت که کاهش نرخ بهره در سال 2023 مدنظر نخواهد بود.

ین ژاپن 1 درصد سقوط کرد و به 141.50 در هر دلار رسید؛ سطحی که از 23 نوامبر سال گذشته مشاهده نشده بود. همچنین تحلیلگران منتظر نشانه‌های بیشتری از مداخله ارزی در چین هستند. 

ثبات نفت بر اساس داده‌های قوی پالایشگاه چین

قیمت نفت نیز روز پنجشنبه پس از سقوط در روز چهارشنبه، ثابت بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت 0903 GMT با 3 سنت یا 0.04 درصد افزایش به 73.23 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) یک سنت یا 0.01 درصد افزایش یافت و به 68.28 دلار در هر بشکه رسید.

همچنین با محدودیت افزایش قیمت‌ها ترس از این که نرخ‌های بهره بالاتر باعث کند شدن اقتصادهای آمریکا و اروپا و کاهش تقاضای نفت شود، افزایش یافت.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت، اما نشان داد که باید منتظر حداقل نیم درصد افزایش هزینه‌های استقراض تا پایان سال جاری بود.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده را 25 واحد پایه افزایش دهد و در اواخر روز به 3.5 درصد برساند که بالاترین سطح در 22 سال گذشته است و عرصه را برای افزایش‌های بیشتر در آینده فراهم کرد.

کرملین خواستار اقدام سریع برای اجازه تردد کشتی‌ها از مسیر دریای شمال شد

به گزارش اکوایران، یکی از معاونین کرملین روز پنجشنبه از دولت روسیه خواست قانونی تصویب کند که به کشتی‌های دارای پرچم خارجی اجازه دهد تا از مسیر دریای شمال (NSR) استفاده کنند، مسیری که مسکو می‌خواهد آن را به کانال سوئز جدید تبدیل کند.

دریای شمال از مورمانسک در نزدیکی مرز روسیه با نروژ به سمت شرق تا تنگه برینگ در نزدیکی آلاسکا امتداد دارد.

اگرچه این مسیر از نظر فیزیکی چالش برانگیز است، اما می‌تواند زمان حمل و نقل دریایی بین اروپا و آسیا را در زمانی که تجارت روسیه با کشورهای غربی به دنبال تصمیم مسکو برای اعزام نیرو به اوکراین در پایین‌ترین سطح خود پس از جنگ سرد قرار دارد، کاهش دهد.

ایگور لویتین، وزیر سابق حمل و نقل روسیه و اکنون دستیار رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، در یک مجمع اقتصادی گفت: «ما بدون مسیرهای ترانزیتی مانده‌ایم. مسیر دریای شمال یک چالش جدید برای لجستیک بین‌المللی است.»

افت بیش از 5 درصدِ بیت‌کوین نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد 

به گزارش اکوایران، کاهش قابل‌ توجه بیش از 5 درصدی اخیر در قیمت بیت کوین، نگرانی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را برانگیخته است.

به عنوان ارز دیجیتال پیشرو در جهان، تغییرات قیمت بیت کوین اغلب به طور قابل توجهی بر بازار جهانی تأثیر می‌گذارد.

اکنون سوال این است که آیا بیت‌کوین می‌تواند حمایت موثر جهت جلوگیری از افت بیشتر و همچنین تثبیت بالای سطح 24000 دلار را جلب کند؟