به گزارش اکوایران، پس از اینکه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش داد، یورو افزایش یافت و در مقایسه با ین به اوج خود در 15 سال گذشته رسید. 

روز پنجشنبه پس از اینکه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش داد و سیگنالی از انقباض بیشتر برای رساندن تورم منطقه یورو به هدف میان‌مدت 2 درصدی داد، یورو در برابر ین به اوج 15 سال اخیر و در برابر دلار به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر رسید. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد و همانطور که انتظار می رفت، در هشتمین افزایش متوالی خود، به 3.5 درصد، یعنی بالاترین میزان در 22 سال گذشته رسید.

کاهش قیمت بیت‌کوین و نگرانی معامله‌گران

قیمت بیت‌کوین پس از نشست ماه ژوئن فدرال رزرو کاهش یافت و سطح قیمت اصلی خود یعنی 25 هزار دلار را از دست داد. در معاملات دیروز، بیت کوین به 24750 دلار سقوط کرد و قیمت آن برای اولین بار از آغاز مارس به زیر 25 هزار دلار رسید و این موضوع نگرانی شدیدی برای معامله‌گران رقم زده است.

اما در روز جمعه بیت کوین توانست افزایش قیمت قابل توجهی را رقم بزند. بزرگ ترین رمزارز جهان در روز جمعه بیش از ۳ درصد افزایش قیمت داشت تا مجددا به کانال ۲۶ هزار دلاری بازگردد.

خرید بیت‌کوین در اکثر شرایط به استخراج آن ارجحیت دارد

در حالی که استخراج بیت کوین ممکن است یک عمل بسیار سودآور به نظر برسد، تحقیقات خلاف این را نشان می‌دهد.

مدتی است که معامله‌گران به دنبال پاسخ این پرسش هستند که آیا بهتر است بیت کوین را استخراج کنند یا مستقیماً بخرند. آنها معمولاً به دلیل هزینه و سختی کار کردن با ماینر، عدم اطمینان نظارتی و فقدان تخصص فنی، از استخراج منصرف می‌شوند.

سقوط سهام اروپا پس از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

پس از آنکه بانک مرکزی اروپا (ECB)، همانطور که انتظار می‌رفت، هزینه‌های استقراض را افزایش داد و این پیام را ارسال کرد که سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر در مبارزه با تورم را پیش خواهد گرفت، سهام اروپا روز پنجشنبه سقوط کردد.

بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده را 25 واحد پایه افزایش داد و به 3.5 درصد رساند که بالاترین سطح در 22 سال گذشته است. این هشتمین افزایش متوالی بانک مرکزی بود. تورم در منطقه یورو 6.1 درصد است که بیش از سه برابر هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا است.