به گزارش اکوایران، علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - در توئیتر نوشت: «با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور موافقت کرد.»

تابستان امسال شاهد گرمترین روزهای یک دهه گذشته است و بنا بر اعلام متخصصان میزان اشعه ماورای بنفش خورشید شدیدتر شده و مردم باید اقدامات حفاظتی را مورد توجه قرار دهند تا از خطرات و آسیب‌های این اشعه خطرناک در امان باشند. 

سعید کرمی - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دیروز به هشدارهای هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در سه روز آینده اشاره کرده و به ایرنا گفته بود: «تمام مراکز درمانی در آماده‌باش برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر قرار دارند.»

به گفته وی، در روزهای بسیار گرم که چند روز آینده نیز جزو آنهاست، افراد تا حد امکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند. خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان‌های خنک از جمله توصیه‌های همگانی است و مایعات بدن باید حتما در روزهای گرم تامین شود.

بر همین اساس وزارت بهداشت پیشنهاد داده بود که دو روز آخر این هفته تعطیل شود و حالا دولت با این پیشنهاد موافقت کرده و روزهای 11 و 12 مرداد را تعطیل اعلام کرده است.