به گزارش اکوایران، تنش ها بین سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، و ، وزیر امور خارجه، بر سر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریسم، افزایش یافته است.

طبق آنچه در گزارش فایننشال تایمز آمده، سوئلابراورمن، وزیر کشور بریتانیا بر قرار گرفتن سپاه در فهرست مذکور اصرار دارد، اما جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه به دلیل ترس از نتیجه معکوس این تصمیم در برابر آن مقاومت می‌کند. 

به گفته مقاماتی که در جریان گفتگوهای داخلی قرار گرفته‌اند، تحریم نیروهای مسلح کشوری دیگر برای انگلیس بسیار غیرعادی خواهد بود و آنگونه که ادعا شده این نگرانی وجود دارد که این اقدام به انتقام‌گیری از سوی تهران منجر شود.

این همچنین هر گونه امید برای احیای تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق هسته‌ای رو به مرگ 2015 را که ایران با قدرت‌های جهانی از جمله بریتانیا امضا کرد، پیچیده خواهد کرد.

ایالات متحده در سال 2019 و در زمان دولت ترامپ، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. بریتانیا در آغاز سال میلادی جاری یک بازنگری در مورد تبعیت از واشنگتن را اعلام کرد و اتحادیه اروپا نیز نشان داد که در حال بررسی این احتمال است.

آخرین خبر در این رابطه نقلی این که از براومن اخیرا شده که مدعی‌ست: «تهدید ایران چیزی است که ما را بیش از همه نگران می‌کند. آنها در برابر کسانی که آن‌ها را به چالش می‌کشند بسیار تهاجمی‌تر می‌شوند و اشتهایشان برای عملی کردن تهدیدهایشان در حال افزایش است».

هر تصمیمی برای اعلام یک گروه یا نهاد به عنوان یک سازمان تروریستی در بریتانیا بر عهده وزیر کشور است، اما مقاومت وزارت خارجه در این زمینه تا کنون این گزینه را بی‌اثر گذاشته است.

ماه گذشته کلورلی از تروریستی خواندن سپاه پاسداران -اقدامی که حزب کارگر از آن حمایت می‌کند- خودداری کرد و به جای آن رژیم تحریم جدیدی را اعلام کرد که به بریتانیا قدرت بیشتری برای هدف قرار دادن تصمیم‌گیرندگان کلیدی ایران می‌دهد. سخنگوی دولت گفت: ما به اقدامات قوی علیه ایران ادامه خواهیم داد. بریتانیا بیش از 350 فرد و نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور کامل تحریم کرده است».