به گزارش اکوایران، امارات متحده عربی «نگرانی عمیق» خود را نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد.

به نوشته نشنال‌نیوز،  حمد الکعبی، نماینده  امارات متحده عربی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعا کرد غنی‌سازی اورانیوم ایران «استفاده‌های واقعا صلح‌آمیز» ندارد.

او در نشست منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در وین گفت که ایران باید به نگرانی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیدگی کند تا «اعتماد به اهداف صلح‌آمیز» فعالیت‌هایش ایجاد کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که با ایران بر سر پاره‌ای پرونده‌های ادعایی اختلاف دارد، می‌گوید به مدت دو سال از نظارتش بر فعالیت‌های تهران جلوگیری شده است.

 الکعبی گفت، امارات متحده عربی «به تایید دیپلماسی و گفتگو برای رسیدگی به نگرانی‌های بابت برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد». او گفت که ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا 20 و 60 درصد ادامه داده است که بسیار بالاتر از سقف 3.67 درصدی مورد توافق در برجام است. او مدعی شد: «این گونه فعالیت‌ها نه با برجام سازگار است و نه کاربردهای واقعا صلح‌آمیز دارد و همچنان منبع نگرانی عمیق کشور من است. ما از ایران می‌خواهیم که به همه نگرانی‌های مربوط به پادمان‌ها به‌صورت قابل راستی‌آزمایی، به‌موقع و کامل رسیدگی کند، از هرگونه اقدامی که می‌تواند پادمان‌های آژانس و رژیم جهانی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را تضعیف کند، خودداری کند و اعتماد بیشتری به اهداف صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ایجاد کند».

ایران که هر گونه تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را رد می‌کند، آمریکا را مسئول آنچه «وضعیت وخیم» کنونی توافق سال 2015 خواند، دانسته است.