به گزارش اکوایران، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر توافق ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی درباره چارچوب کلی عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که واشنگتن و ریاض در مورد یک طرح کلی به توافق رسیده‌اند تا عربستان در ازای به رسمیت شناختن اسرائیل امتیازهایی از جمله دریافت کمک امنیتی، اعطای امتیاز به فلسطینی‌ها و کمک آمریکا به تسریع برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان را بگیرد. 

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که هیچ چارچوبی برای تدوین توافقی که عربستان سعودی اسرائیل را به رسمیت بشناسد، وجود ندارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت: «هنوز بحث‌های زیادی وجود دارد. هیچ چارچوبی برای تدوین عادی‌سازی یا هر یک از ملاحظات امنیتی دیگری که ما و دوستانمان در منطقه داریم، وجود ندارد.» 

تل‌آویو به صورت علنی ابراز امیدواری کرده که پیشرفت در عادی‌سازی روابط با ریاض شکل بگیرد اما کابینه فعلی به ریاست بنیامین نتانیاهو گام‌هایی را برداشتند که عربستان و سایر کشورها را دلسرد کرده است.