به گزارش اکوایران؛ غروب امروز حادثه تروریستی دیگری در شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست.

براساس اعلام خبرگزاری تسنیم، گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند.یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر  شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

پس از این حمله مسلحانه درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

این حادثه حدود 10 ماه پس از تیراندازی سال گذشته روی داده که در آن حمله مسلحانه ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم به سمت مردم تیراندازی کردند.

 

خبرگزاری صداوسیما به نقل از بی‌بی‌سی اعلام کرده که داعش مسئولیت حمله به حرم شاهچراغ را به عهده گرفته است.

بنابر اعلام فرمانده سپاه فجر یک تن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند و هفت نفر هم مجروح شدند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز درگفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه تعداد تروریست های مهاجم یک نفر بوده گفت: تروریست این حادثه نیز دستگیر شده است.

 4 آبان سال گذشته ۳ فرد مسلح وارد صحن حرم مطهر شاهچراغ شدند و به سمت زائران رگبار گلوله بستند. در این تیراندازی 15 نفر از هموطنان به شهادت رسیدند.

سرانجام پس از صدور حکم اعدام برای دو نفر از عاملان این حمله مسلحانه، این افراد به نام‌های محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشم قتالی به جرم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور صبح روز 17 تیر 1402  در خیابان 9 دی در ملأ عام اعدام شدند.

شاهچراغ

شاهچراغ