به گزارش اکوایران؛ جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک کارگاه مبل سازی خبر داد.

براساس اظهارات ملکی، ساعت ۵:۳۰ صبح امروز حادثه آتش‌سوزی کارگاه مبل سازی در محله مرتضی گرد خیابان فرهمند به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و با توجه به اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی شهر تهران بود، اما ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرده که در یک کارگاه مبل سازی به وسعت ۳۰۰ متر آتش سوزی اتفاق افتاده بود که به دلیل حجم زیاد ابر و اسفنج بیشتر کندسوزی روی داده بود.

به گفته ملکی، درب کارگاه از داخل قفل بوده و آتش نشانان با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی درب را باز کردند و با حجم بسیار زیاد دود ناشی از اسفنج مواجه شدند.

براساس اظهارات سخنگوی سازمان آتش نشانی، آتش‌نشانان در حین عملیات متوجه طبقه بالا می‌شوند که محل استراحت کارگران بوده و در آنجا چهار مرد جوان که تابعیت غیرایرانی داشتند و به احتمال زیاد به دلیل دودگرفتگی ناشی از اسفنج که بسیار خطرناک است، جان خود را از دست داده بودند.

طبق اعلام خبرگزاری صدا و سیما، ملکی از مصدوم شدن یک آتش‌نشان در این عملیات خبر داده و گفته که جسد این چهار کارگر به عوامل انتظامی تحویل داده شده و آتش نشانان پس از ایمن‌سازی محل را ترک کردند.