به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که تحریم‌ها علیه ایران و افزایش حضور ارتش آمریکا در خلیج‌فارس به این دلیل است که واشنگتن با وجود قرارداد اخیر تبادل زندانیان در برابر آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده، تلاش دارد تهران را از آنچه رفتارش منصرف کند.

طبق آنچه در گزارش العربیه آمده، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از توافقی که بر اساس آن میلیاردها دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران و زندانیان ایرانی در ازای آزادی زندانیان دوتابعیتی آزاد می‌شوند، دفاع کرد. بلینکن ادعا کرد: «ایالات متحده نظارت قابل توجهی بر وجوه ایران خواهد داشت.»

بلینکن همچنین گفت که سیاست دولت بایدن در قبال ایران پس از توافق تبادل زندانیان تغییر نکرده است و ایالات متحده به اجرای استراتژی «بازدارندگی، فشار و دیپلماسی» خود ادامه خواهد داد.

او هم‌چنین گفت که نمی‌تواند گزارش‌های منتشرشده مبنی بر کاهش سرعت انباشت اورانیوم غنی‌شده توسط ایران و رقیق شدن مقداری از ذخایر را تایید کند.

سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز، زندانیان دوتابعیتی هستند که از زندان آزاد شده و در هتلی در داخل ایران در حصر خانگی به سر می‌برند. بلینکن گفت که روز دوشنبه با خانواده‌های آنها صحبت کرده است. بلینکن گفت که به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی نمی‌تواند وارد جزئیات شهاب دلیلی، که به مدت هفت سال بازداشت شده، شود. اما او گفت که ایالات متحده پیوسته در حال بررسی افرادی است که به اشتباه در کشور دیگری بازداشت شده‌اند. پسر دلیلی در مقابل کاخ سفید دست به تحصن و اعتصاب غذا زده است تا توجهات را به پرونده پدرش جلب کند و از او بخواهد که آزادی پدرش بخشی از توافق اخیر با ایران باشد.